استخر, ساخت استخر

6 اصل اساسی ساخت استخر در منزل

استخر

ساخت استخر در منزل در سال های اخیر بسیار رواج یافته است. در این مقاله سعی کردیم شما را با مراحل ساخت استخر، انواع و هزینه آن آشنا کنیم. در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی می توانید با ما تماس بگیرید .

انواع استخر

استخرها به دو نوع زمینی و سرپوشیده تقسیم می شوند. استخرهای ساخته شده روی زمین ارزان ترین و آسان ترین نوع هستند. برای ساخت استخر از کیت های پیش ساخته استفاده می شود و برای نصب آنها به متخصص نیاز است. اما استخرهای سرپوشیده از بتن، فایبرگلاس یا وینیل ساخته شده اند.

مراحل ساخت استخر

اخذ پروانه ساختمانی

برای ساخت استخر در خانه یا خانه خود، قبل از شروع باید مجوز ساخت را دریافت کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به ساختمان اداری مناسب بروید .

  • مدیر ساختمان علاوه بر صدور مجوز ساخت استخر باید مشخصات دقیق استخر را نیز توضیح دهد .
  • حتما قبل از شروع ساخت و ساز محله را بررسی کنید، زیرا همسایه ها به شما اجازه ساخت و ساز در برخی مناطق را نمی دهند .
  • در برخی مناطق، شهرداری باید به شما مجوز جداگانه ای برای برق از استخر بدهد، بنابراین به مجوز دیگری نیاز خواهید داشت .

دریافت فرم مجوز ساخت استخر

 

مکان مناسب برای ساخت استخر در خانه را انتخاب کنید

بهترین مکان برای برنامه ریزی برای استخر شنا، استخرهایی است که معمولاً در باغ ها یا خانه ها ساخته می شوند. اگر فضای کافی داشته باشید، می توانید عملکرد بهتری داشته باشید .

  • به دقت در مورد فضایی که در آن استخر خود را می سازید فکر کنید، زیرا ممکن است لازم باشد مواردی را در طول فرآیند ساخت استخر اضافه و حذف کنید که این امر به هزینه پروژه استخر شما می افزاید .
  • اندازه استخر شما به محل استخر بستگی دارد .
  • مکان مناسب برای ساخت استخر در خانه را انتخاب کنید

طراحی استخر

به طراحی استخر خود فکر کنید، آیا می خواهید استخر شما گرد باشد یا مستطیل؟ عمق و ارتفاع آن چقدر است؟ تعداد ورودی ها و خروجی ها را تعیین کنید. اینها فقط برخی از برنامه های هدف گذاری رایج هستند که می توانید برای شروع از آنها استفاده کنید .

استخرهای خانگی دارای اندازه استاندارد هستند. به خاطر داشته باشید که هرچه طراحی استخر پیچیده تر باشد، هزینه ساخت استخر بیشتر خواهد بود .

قرار دادن استخر در بتن

معمولا پایه های استخرها در 3 سطح اجرا می شوند. فقط یک ماده بتن، فایبرگلاس یا وینیل برای همه این سطوح استفاده می شود. در بین این مواد، بتن قوی ترین و بادوام ترین استحکام را به استخر شما می دهد، البته باید در نظر داشته باشید که بتن گرانتر از مواد دیگر است. اگر استخر بیرون از خانه قرار دارد، بتن بهترین گزینه است.

برای نصب آسان روی ماتریس فایبرگلاس کلیک کنید

قالب های استخر فایبر گلاس آماده است، پس از خرید می توانید به راحتی قالب را قرار دهید. این نوع آرایه علاوه بر مقرون به صرفه بودن، ماندگاری خوبی نیز دارد .

از یک لایه وینیل برای ساخت یک استخر شنا کم هزینه استفاده کنید

درزهای وینیل استخر بزرگ، صاف و متناسب با خطوط استخر طراحی شده اند. این لایه ها بهترین انتخاب برای تکمیل فرآیند ساخت استخر خانگی هستند. تنها عیب استفاده از وینیل سایش آن بر روی بتن و فایبرگلاس است.

یکی از معایب پوشش وینیل ظاهر شدن حباب، چین و چروک و پوسیدگی است. آنها می توانند در ظاهر استخر مشکل ایجاد کنند، بنابراین باید به طور منظم تنظیم شوند .

 

با لایه ای از وینیل یک استخر ارزان بسازید

یک پیمانکار ساخت استخر حرفه ای استخدام کنید

پیمانکار حرفه ای استخر قدم دیگری است که باید بردارید. قبل از شروع همکاری، مطمئن شوید که اسناد معتبر و تجربه حرفه ای دارید .

  • حتما نظرات مشتریان قبلی که با این هنرمند کار کرده اند را بخوانید .

ویدئوی زیر برای معرفی کلی فرآیند ساخت استخر است. در زیر تمامی مراحل و هزینه های ساخت استخر، ساخت استخر خانگی و ساخت جکوزی و سونا به صورت کامل شرح داده شده است. در نهایت یک پی دی اف همراه با تمامی مراحل ساخت کل اسمبلی قرار داده شده است که در صورت نیاز می توانید آن را دانلود کنید .

محل

  1. منطقه حفاری

پس از عقد قرارداد با پیمانکار برای شروع ساخت استخر , خاکبرداری در محل انتخابی شما آغاز می شود .

حفاری مهمترین بخش در ساخت باغ یا استخر خانه است زیرا نصب صحیح اجزای خریداری شده به نمایش صحیح منطقه بستگی دارد .

حفاری ها

  1. کلاس زمین در پایین

پس از کندن زمین، بی نظمی ها باید برطرف شوند. این کار معمولاً با ریخته گری شن و ماسه و شستشو انجام می شود .

  • روش های مختلفی برای تسطیح و تسطیح زمین وجود دارد. انتخاب هر روش بستگی به نوع استخر شما دارد.
  1. شکل دهی دیوار با تکیه گاه فولادی

پس از عملیات خاکبرداری و درجه بندی زمین، دیواره های حوض باید تشکیل شود. برای این کار، قاب های دیوار باید با کمک میله های تقویت کننده فلزی و تخته های چوبی ساخته شوند.

  • صاف بودن کف استخر کمتر از صافی دیوارها اهمیت ندارد.
  1. نصب لوله کشی

برای نصب و راه اندازی سیستم های گردش خون و فیلتر آب باید یک لوله کش استخدام کنید .

در این مرحله باید تمامی امکانات و تجهیزات مکانیکی مورد نیاز برای ساخت استخر را فراهم کنید. برای آشنایی بیشتر با این لوازم جانبی و انتخاب صحیح می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید .

 

برقی شدن استخر

قبل از انجام مراحل پوشش استخر، یک برقکار باید جریان الکتریکی را برای راه اندازی سیستم فیلتر و سایر اجزای روشنایی زیر آب هدایت کند. انجام این کار به افراد متخصص نیاز دارد، زیرا کوچکترین نقص در سیستم برق می تواند خطرناک باشد.

1- پرکردن کف و دیواره های استخر با بتن

پس از انجام کلیه مراحل لوله کشی و برق کاری …. استخر آماده مرحله سنگفرش بتنی می باشد. در هنگام ریختن بتن، سطح آن باید به طور مرتب صاف شود. اگر عمق استخر شما متفاوت است، باید زاویه شیب آن را از سمتی به سمت دیگر بررسی کنید.

 

کف و دیواره های استخر را با بتن پر کنید

  1. پر کردن وان فایبرگلاس نیاز به تجربه حرفه ای دارد

بیشتر استخرهای فایبرگلاس ساختاری یکپارچه دارند. اگر قصد دارید از فایبرگلاس آماده استفاده کنید، قالب تمام شده باید در جایی که لازم است قرار داده شود و سپس دور آن را با بتن پر کنید .

3- پوشاندن حمام وینیل با یک لایه انعطاف پذیر

لایه وینیل پس از ریختن پایه بتن باید به مدت دو روز آن را خشک کرد تا به درستی نصب شود. این روکش به صورت ورقه ای تقسیم شده و سطح داخلی استخر را می پوشاند .

  • قبل از نصب، تمام اجزای خارجی داخل استخر، مانند وسایل روشنایی، باید بریده شوند .
  • همچنین امکان نصب سایدینگ وینیل توسط خودتان وجود دارد، اما بهتر است از افراد حرفه ای استفاده کنید .

4- استخر را پر کنید

پس از انجام کلیه مراحل ساخت، کافی است استخر را با آب پر کنید .

      • می توانید از شلنگ شهری برای پر کردن استخر استفاده کنید، اما این می تواند تا 24 ساعت طول بکشد. کامیون های آب می توانند جایگزین خوبی باشند.
      • هنگام پرکردن استخر حتما لوله ها را چک کنید تا در صورت وجود مشکل پیمانکار قبل از استفاده آنها را برطرف کند .

5- استفاده از مواد شیمیایی مورد نیاز آب در استخر

برای بررسی PH آب استخر در صورت عدم نمایش عدد صحیح می توانید از کلر استفاده کنید

ارزان ترین راه برای ساخت استخر چیست؟

یکی از بهترین راه ها برای ساخت یک استخر ارزان ، استفاده از استخر وینیل است. البته، ساخت یک استخر شنای وینیل به این معنی نیست که سبک همیشه ارزان است.

آیا امکان داشتن استخر سرپوشیده در منزل وجود دارد؟

ساخت استخر سرپوشیده در هر خانه ای با فضای کافی امکان پذیر است. از هر سه روش می توان برای ساخت استخر خانگی استفاده کرد: سرایداری، فایبرگلاس یا وینیل .

قیمت ساخت استخر سرپوشیده

هزینه ساخت استخر سرپوشیده نیز به میزان مواد و تجهیزات مورد نیاز برای ساخت استخر بستگی دارد . برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ساخت استخر شنا می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید .

ساخت استخر چقدر طول می کشد؟

زمان تقریبی برای ساخت استخر معمولا 8 تا 12 ساعت است هفته است، پس از انجام تمامی مراحل طراحی، فونداسیون و بسته بندی می توانید از استخر لذت ببرید .

نکات ساخت استخر

  1. به طراحی مینیمالیستی استخر فکر کنید امکاناتی را که برای ساختن استخر خانگی نیاز دارید به حداقل برسانید. اگرچه دیوارهای سنگی و فضای داخلی استخر عالی به نظر می رسند، اما می توانند قیمت بالایی داشته باشند.
  2. عدم وجود استخر طبیعی بدون عمق تنها به یک حفاری ساده نیاز دارد . در نتیجه هیچ هزینه اضافی وجود نخواهد داشت. همچنین تمیز کردن آن راحت تر است.
  3. فرم های جعبه بهترین انتخاب هستند. برای ساخت یک استخر ارزان می توانید از اشکال جعبه های آماده استفاده کنید . نکته مهمی که در خرید این نوع استخر باید به آن توجه کرد مخزن فسفات است. اگر استخر آماده شده دارای مخزن فسفات نباشد، نمی تواند جلبک ها را تغذیه کند .
  4. از استفاده زیاد از تجهیزات خودداری کنید ممکن است فکر کنید لوله های ورودی و خروجی ظاهر استخر شما را خراب کرده است. اما اینطور نیست، وقتی لوله ها بیرون استخر هستند، فضای بیشتری برای استفاده دارید. اما اگر ظاهر اهمیت بیشتری دارد می توانید از مخازنی که در آب قرار می گیرند استفاده کنید. به یاد داشته باشید که این مخازن باید ضد آب باشند .
  5. عمق زیادی ایجاد نکنید. اگرچه برای پایداری استخرها به عمق کمی نیاز داریم، اما توصیه می کنیم این عمق از 1.8 متر بیشتر نباشد . زیرا هر چه این عدد بیشتر باشد، دیوارها به آرماتور بیشتری نیاز دارند .
  6. از دیوارهای بتنی پیش ساخته استفاده نکنید، اگر می خواهید عمق کمی برای استخر خود داشته باشید می توانید وسط استخر را برای این کار انتخاب کنید. در این مکان می توانید از کیسه های شن یا کیسه سنگ استفاده کنید .

برای ساخت استخر چه تجهیزاتی لازم است؟

مهم نیست که چه نوع استخری دارید، تجهیزات و سیستم استخرهای سرپوشیده و روباز دقیقاً یکسان است. در زیر به معرفی هر یک از این سیستم ها می پردازیم .

جریان آب

آب جاری در استخر برای رفع آلودگی نیاز به سیستم فیلتر دارد. آب از طریق یک یا چند جریان اصلی در پایین حوض و چندین خروجی در بالای حوض فیلتر می شود. بقایای سبد فیلتر کاملاً جمع شده و به شما کمک می کند استخری تمیز داشته باشید .

پمپ ها و فیلترها

برای محافظت از استخر در برابر جلبک ها و آلاینده های مضر، هنگام ساخت استخر باید از فیلتر استفاده شود . البته باید بدانید که آیا سیستم شما فیلتر ندارد یا خیر .

پمپ

پمپ قلب سیستم استخر است. موتور الکتریکی موجود در پمپ، پروانه را در داخل محفظه می چرخاند و آب را از طریق کانال های مختلف تخلیه می کند. هنگامی که آب از طریق یک چاه مکنده به داخل کشیده می شود، از قسمت مرطوب پمپ حوض عبور می کند. انتهای پمپ شامل محفظه فیلتر، سبد فیلتر، حلقه فیلتر، دیفیوزر، پروانه و مهر و موم شفت می باشد. آب از پمپ عبور می کند و از پمپ به فیلتر خارج می شود .

تصفیه کننده

در طول فرآیند فیلتراسیون، آب از طریق لوله ورودی فیلتر به توزیع مخزن هدایت می شود. وقتی نیروی جاذبه آب را به سمت پایین می کشد، بسته به نوع فیلتری که استفاده می کنید، این ذرات را می مکد: ماسه، خاک دیاتومه یا چیز دیگری. فشار وارد شده به ورودی و خروجی فیلتر به شما می گوید که فیلتر در حال حاضر با چه میزان انسداد مواجه است. اگر فشار زیاد است، حتما فیلتر را تمیز کنید .

تعادل آب در استخر

اگرچه سیستم فیلتراسیون می تواند آب استخر را تصفیه کند، اما نمی تواند با وضعیت شیمیایی آب تداخل داشته باشد، تعادل شیمیایی استخر نه تنها برای آب استخر بلکه برای تجهیزات و سیستم های استخر نیز ضروری است. اگر آب استخر تصفیه نشود، می تواند مکان بسیار خوبی برای رشد باکتری های عامل بیماری باشد.

از کلر استفاده کنید

کلر یکی از رایج ترین مواد ضدعفونی کننده است. هنگامی که کلر به آب اضافه می شود، واکنش نشان می دهد و مواد شیمیایی دیگری تولید می کند. کلر معمولاً به صورت پودر یا قرص تهیه می شود. معمولاً این ماده باید پس از فرآیند فیلتراسیون به آب اضافه شود . در نظر داشته باشید که کلر باید با تغذیه کننده شیمیایی به آب اضافه شود، در غیر این صورت به طور یکنواخت در آب استخر پخش نمی شود. یکی از مزایای کلر ناپایداری آن است. واکنش کلر با آب یک واکنش هیپوکلری است. این واکنش با نور خورشید از بین می رود .

تجهیزات ساخت استخر

گرمایش استخر

هیچ کس شنا کردن در یک استخر کثیف یا سرد را دوست ندارد. بخاری استخر یکی از پرطرفدارترین تجهیزات در سال های اخیر می باشد. راه های مختلفی برای گرم کردن استخر وجود دارد، از جمله: بخاری، پمپ حرارتی، تخت یا پنل خورشیدی. بسیاری از افراد از ترکیبی از این سیستم های گرمایشی برای دستیابی به حداکثر پتانسیل گرمایی با کمترین مقدار انرژی استفاده می کنند .

انواع سیستم گرمایش استخر

پمپ های حرارتی

پمپ های حرارتی استخر یکی از بهترین گزینه های سازگار با محیط زیست برای گرمایش استخر است. استفاده از پمپ های حرارتی می تواند تاثیر قابل توجهی بر هزینه های جاری ساخت استخر داشته باشد. البته کارایی این پمپ ها بستگی زیادی به زمان دارد.

پمپ های حرارتی با استخراج گرما از هوای بیرون، افزایش گرما توسط کمپرسور و سپس تامین گرما آب کار می کنند. اگر هوا زیر 45 درجه باشد، پمپ حرارتی کار نمی کند. بنابراین، بر اساس میانگین محل سکونت، باید تصمیم بگیرید که آیا می توانید از این سیستم استفاده کنید یا خیر .

بخاری های گازی

بخاری های گازی شعله هایی روی اجاق گاز ایجاد می کنند که مبدل حرارتی فلزی را گرم می کند . هنگامی که آب حوض از فیلتر عبور می کند، در نهایت به بخاری می رسد. گاز در ناحیه احتراق می سوزد و در حین عبور آب را گرم می کند. با گذشت زمان، آب در استخر به گردش در می آید و تا دمای ثابت گرم می شود.

زندگی تجهیزات استخر

طول عمر هر تجهیزات استخری با هر استخر دیگری متفاوت است. این عمر به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله مکان، تعداد استفاده از هر سیستم، و مقدار مواد شیمیایی موجود در آب شما .

تعمیر پله های منتهی به استخر

اگرچه تعمیرات استخر معمول نیست، کف یا سایر قسمت های استخر ممکن است در طول عمر خود آسیب ببیند . تعمیر یک قطعه ترک خورده یک فرآیند بسیار ساده است و می تواند به تنهایی انجام شود .

تجهیزات تعمیر پله استخر

  • حوله یا سشوار برای خشک شدن کامل (در هنگام استفاده از برق مراقب نزدیکی آب باشید.)
  • چاقو یا بتونه برای چاقو
  • چند سنگ گرد
  • 100 سمباده گران قیمت
  • کیت تعمیر فایبرگلاس
  • ماسک فیلتر
  • رنگ اپوکسی یا رنگ سفارشی
  • غلتک ها را برای مناطق بزرگتر رنگ کنید

مرحله اول

حذف آب: برای تعمیر پایه استخر باید محیط کاملا تمیز و خشک باشد. برای انجام این کار، آب موجود در استخر را به حداقل سطحی که قرار است تعمیر شود، تخلیه کنید. اگر قصد حذف کامل آستر استخر را ندارید، نیازی به تخلیه کامل آب نیست.

مرحله دوم

تعیین نوع شکستگی: تعیین نوع شکستگی و شکستگی به شما کمک می کند تا میزان آسیب و تعمیراتی که باید در این ناحیه انجام شود را ارزیابی کنید .

مرحله سوم

محیط را تمیز و آماده کنید :

1 ) ابتدا ناحیه ای را که می خواهید ترمیم کنید با حوله یا سشوار خشک کنید.

2 ) از یک تیغ یا خمیر دندان برای پاک کردن هر چیز دیگری روی سطح استفاده کنید.

3 ) برای جدا کردن قسمت ترک خورده از یک سنگ نورد استفاده کنید .

4 ) قسمت های ترک خورده را با سمباده بمالید تا پشم شیشه صاف شود.

5 ) ناحیه ای که روی آن کار کرده اید را بشویید .

مرحله چهارم

از کیت تعمیر فایبرگلاس استفاده کنید : دستورالعمل های کیتی که استفاده می کنید به نوع کیت تعمیری که خریداری می کنید بستگی دارد. قبل از شروع به کار حتما دستورالعمل پشت محصول را مطالعه کنید تا در حین تعمیر و بعد از آن دچار مشکل نشوید .

مرحله پنجم

صاف کردن: هنگامی که فرآیند تعمیر فایبرگلاس به پایان رسید، ناحیه تعمیر شده را با سمباده ساده صاف کنید. به یاد داشته باشید که در طول عمل از ماسک فیلتر استفاده کنید .

مرحله ششم

رنگ آمیزی مجدد: پس از سنباده زدن، محل را تمیز کرده و دوباره با حوله خشک کنید تا کثیفی و رطوبت از بین برود . با استفاده از غلتک رنگ، رنگ اپوکسی را به طور مساوی با قلم مو بپوشانید. هنگامی که اولین لایه کاملاً خشک شد، می توانید دوباره رنگ کنید . وقتی لایه دوم خشک شد، استخر را به سرعت یخ زدایی کنید .

هزینه تعمیر استخر

هزینه تعمیر استخر بستگی به مراحل انجام شده برای شستشو، تعمیر و استفاده از استخرهای جدید دارد.

مراحل تعمیر استخر

تعمیر و نگهداری استخر شنا بسیار سخت است و نیاز به مراقبت جدی به خصوص در تابستان و روزهای گرم سال دارد. اما اگر به طور منظم از خود مراقبت کنید، می توانید از میزان آسیب جلوگیری کنید.

  • آب گل آلود

آب حوض ممکن است هر از گاهی کدر شود. این می تواند دلایل زیادی داشته باشد، از جمله: هوا، جلبک در استخر، سیستم فیلتراسیون، مواد شیمیایی و خورشید. برای حل این مشکل باید چندین آزمایش آب انجام شود. استفاده از دستگاه تصفیه آب استخر می تواند ذرات ریز را به توده های بزرگتر برای جذب توسط فیلتر تبدیل کند. همچنین می توانید از قلم مو برای ایجاد موج در آب در حوض استفاده کنید تا ذرات را به سمت پایین و بالا حرکت دهید .

  • نشت

سیستم فبلت خود را قبل از وحشت و جستجوی نشتی بررسی کنید. نشتی استخر ممکن است به دلیل معیوب بودن پمپ، بخاری، فیلتر، کلر یا هر قسمت دیگری از آن باشد. استخرهای وینیل نسبت به استخرهای گچی، بتنی یا فایبرگلاس راحت تر تعمیر می شوند. اگر در یکی از این مناطق نشتی وجود دارد، بهتر است از متخصصان تعمیر استخر کمک بگیرید .

  • ترک استخر

اگر در استخر بتنی یا ورودی خود ترک هایی پیدا کردید، نگران نباشید، این ترک ها تا زمانی که کوچک هستند ممکن است مشکل بزرگی برای استخر شما نباشند. برای ترمیم ترک های کوچک، ترک را کمی خالی کنید و سپس آن را با بتونه استخر پر کنید. اگر ترک ها بزرگ هستند، بهتر است از خدمات استخر کمک بگیرید .

  • دوگاب

اگر هنگام ساخت استخر از کاشی استفاده کرده باشید، پس از مدتی متوجه خواهید شد که دوغاب بین کاشی ها از بین رفته است. آب سبک می تواند کلسیم موجود در دوغاب را حل کند. برای حل این مشکل، تصمیم بگیرید که کدام کاشی باید دوغاب تزریق شود و آن را با اره تزریق برش دهید. وقتی کارتان تمام شد، می‌توانید کاشی‌ها را با ترکیب سرکه سفید و آب تمیز کنید .

اندازه استخرهای شنا استاندارد

اندازه استخری که می سازید بیشتر به علایق شما بستگی دارد، مثلا اگر محیط کوچکی دارید می توانید در حیاط استخر بسازید . البته اندازه های ثابتی نیز وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید .

اندازه های استاندارد استخر خانگی

استخر خانگی با ساخت استخر عمومی بسیار متفاوت است ، بنابراین اندازه های متفاوتی دارند. اندازه استخرهای خانگی استاندارد بسیار کوچکتر از استخرهای عمومی است. همانطور که گفتیم ابعاد ثابتی دارد و شما می توانید با توجه به طرح و شکل و همچنین متراژی که قصد ساخت استخر را دارید، ابعاد را مشخص کنید .

ساخت استخر عمومی

برای ساخت استخر عمومی در ایران باید مجوزهای لازم توسط سازمان تربیت بدنی صادر شود . هنگامی که مالک تمام مجوزها و مجوزها را داشت، باید به دنبال پیمانکاری برای ساخت استخر باشد.

مراحل ساخت استخر عمومی

اخذ مجوز: پس از اخذ کلیه مجوزهای لازم برای ساخت استخر عمومی، پیمانکار استخر باید طرح را طراحی کند . زمینی که استخر در آن ساخته می شود باید قبل از شروع آزمایش شود. پس از تایید زمین، کار خاکبرداری و مراحل گودبرداری باید انجام شود. کلیه مراحل ساخت استخر باید با حضور مهندس ناظر انجام شود.

در ساخت استخرهای عمومی هنوز مرحله مقاوم سازی را داریم که یکی از سخت ترین مراحل ساخت استخر است.

ریختن بتن: پس از اتمام آرماتور حوض، فرآیند لوله کشی باید آغاز شود. در نظر داشته باشید که در این مرحله باید از بهترین و با کیفیت ترین لوله ها استفاده کرد. زیرا فشاری که هنگام ریختن بتن به لوله ها وارد می شود در صورت ناکافی بودن می تواند به سازه آسیب برساند .

عایق کاری استخر عمومی یکی دیگر از مراحلی است که در ساخت استخر باید در نظر گرفته شود. تا چند سال پیش برای عایق کاری حوض از ایزوگام استفاده می شد اما امروزه باید با روش های استاندارد این کار را انجام داد و چسب بتن است. هنگام اجرای مرحله تزریق بتن باید لرزش همزمان انجام شود تا لوله ها دچار مشکل نشوند .

تست پایداری: یکی از تفاوت های ساخت استخر عمومی با استخر خانگی مراحل بعد از ریختن بتن است. هنگام ریختن بتن بر روی حوض، باید تست های مقاومت آن انجام شود. پروژه ساخت استخر باید در طول آزمایش متوقف شود .

سرامیک: در مرحله آخر باید ظاهر حوض را اصلاح کرد. ساخت کف و دیوارهای سرامیکی برای استخر ضروری است. در این مرحله می‌توانید از نورهای زیر آب و پروژکتور برای استخر نیز استفاده کنید .

ابعاد استخر عمومی

استخرهای عمومی معمولاً باید طبق استانداردهای بین المللی ساخته شوند. این استخرها مستطیل شکل هستند. هر مجموعه ورزشی دارای چندین استخر خصوصی است. به عنوان مثال استخر غواصی، استخر کودکان، استخر بزرگسالان، پارک آبی و .. اندازه های استاندارد طول استخر عمومی باید بین 25 تا 50 متر و عمق 12.5 تا 25 متر باشد. عمق استخر عمومی بر خلاف استخرهای خانگی باید استاندارد و از 0.5 تا 3 متر شیب داشته باشد.

ساخت یک استخر کوچک خانگی

یکی از دلایل اصلی که چرا باید یک استخر کوچک خانگی بسازید ، قطعا هزینه ساخت استخر است. اما مجموعه کوچک به نوبه خود دارای ویژگی های بسیاری است که به افراد انگیزه می دهد. ساخت استخرهای کوچک به زمان کمتری نیاز دارد و هزینه زیادی برای تعمیر و نگهداری ندارند. فرقی نمی کند استخر کوچک در آپارتمان، باغ یا ویلا باشد.

قیمت ساخت استخر سرپوشیده

ساخت استخر سرپوشیده یکی از پرهزینه ترین استخرها می باشد، زیرا علاوه بر وسایل و مواد مصرفی که برای استخر نیاز دارید، باید وسایل مخصوص فضای داخلی خود را نیز تهیه کنید .

مناطق داخلی معمولاً به تهویه، گرمایش، سرمایش، کنترل دما و رطوبت و غیره نیاز دارند. به همین دلیل هزینه ساخت استخر سرپوشیده بسیار بالاست .

ویژگی های استخر سرپوشیده

مهم ترین ویژگی استخر سرپوشیده زمان استفاده از آن است. استخر سرپوشیده برای تمام فصول مناسب است. از دیگر ویژگی های این استخر می توان به بهداشت، آب، امنیت … اشاره کرد.

معایب استخر سرپوشیده چیست؟

  • هزینه های ساخت و نگهداری اولیه بالاست
  • نیاز به کنترل دائمی رطوبت دارد
  • فیلترها و سایر اجزاء باید سالانه تمیز شوند .

یک استخر روباز بسازید

استخرهای روباز که به استخرهای روباز نیز معروف هستند، هزینه ساخت کمتری نسبت به استخرهای سرپوشیده دارند و این استخرها را می توان از بتن، فایبرگلاس و وینیل ساخت.

مزایای استخر روباز چیست؟

  • قیمت پایین
  • نیازی به صرف هزینه برای سرمایش و گرمایش نیست

معایب استخر روباز

  • برای تمام فصول مناسب نیست
  • سریع کثیف شدن
  • امنیت کامل وجود ندارد

بهترین استخر را بسازید

برای ساخت بهترین استخر باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. فرقی نمی کند استخر شما در باغ باشد یا در خانه، وقتی تیم استخر حرفه ای هستند، می توانند بهترین استخر را در هر مکانی برای شما بسازند .

ساخت استخر بتنی

به آن مخلوطی از سنگ های بزرگ و ماسه بتونی می گویند. استخرهای بتنی با پاشش بتن ساخته می شوند . هزینه ساخت استخر بتنی باید با توجه به تجهیزات و مصالح مورد نیاز محاسبه شود .

یک استخر ارزان بسازید

ساخت استخر یک تجارت بسیار گران است و در این مورد اکثر افراد به دنبال راه هایی برای ساخت یک استخر ارزان هستند. با این حال، با ایده ای که همه ما در مورد کیفیت کالاهای ارزان داریم، کمتر سراغ این محصولات می رویم . ساخت استخر نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما می توان با کاهش برخی خریدها و تجهیزات، استخر را با هزینه کم طراحی کرد. اما چگونه

1- یک استخر کوچک بسازید

ساخت استخر کوچک نسبت به ساخت استخر بزرگ به دلیل استفاده از مواد اولیه و تجهیزات ارزانتر است . بنابراین، اگر می خواهید یک استخر سرپوشیده یا استخر در طبقه همکف با کمترین قیمت داشته باشید، بهتر است استخر را کوچک نگه دارید .

2- یافتن فصل مناسب برای ساخت

انتخاب فصل مناسب برای ساخت استخر تاثیر بسزایی در کاهش هزینه ها و ساخت یک استخر ارزان دارد. بهترین فصل برای شروع ساخت استخر برای باغ یا ویلا پاییز است . از آنجایی که در این فصل، برخلاف بهار و تابستان، پیمانکاران استخر پروژه های کمتری دارند، هزینه ساخت استخر خانگی به شدت کاهش می یابد .

3- استخر وینیل

روش دیگری که می توان برای کاهش هزینه ساخت استخر استفاده کرد ، ساخت استخر وینیل است . وینیل ماده اولیه ای است که روی بتن اعمال می شود. نفوذپذیری آب یکی از مهمترین خواص سایدینگ وینیل است در حالی که ارزان است. تنها مشکل این نوع استخر فرسودگی است که شما را مجبور به تعویض مکرر آستر می کند.

4- استخر را جمع کنید

یکی از مزایای استفاده از استخر آماده ارزان بودن آن است. بنابراین اگر به دنبال راهی برای کاهش هزینه ساخت یک استخر کوچک در باغ یا کلبه یا ساخت استخر در منزل هستید، می توانید از این نوع استخر استفاده کنید .

از شر مواد مصرفی غیر ضروری خلاص شوید

برای تخمین هزینه ایجاد یک استخر و کاهش هزینه نهایی، باید برخی از اصول اولیه را از پروژه خود حذف کنید. این به شما کمک می کند استخر شنای ارزان تری بسازید .

مزایا و معایب استخر بتنی چیست؟

استخرهای بتنی زیبا، اما بسیار بادوام هستند، اما از معایب ساخت استخر بتنی می توان به هزینه بالا، زمان ساخت، نگهداری سخت و غیره اشاره کرد.

چگونه یک استخر در باغ بسازیم

ساخت استخر در باغ همانند سایر مراحل ساخت استخر می باشد , تنها تفاوتی که در این نوع می بینیم فضای بیشتری است که متخصصان باید طراحی کنند .

قیمت ساخت استخر باغ

ساخت استخر در باغ

هزینه ساخت استخر باغ باید با توجه به مصالح و تجهیزات مورد استفاده محاسبه شود. برای ساخت استخر باغ می توانید از تیم متخصصان و مشاوران حرفه ای ما کمک بگیرید تا یک استخر زیبا در باغ خود داشته باشید .

یک استخر کوچک در باغ بسازید

برای ساخت استخر باغ ارزان قیمت ساخت استخر باغچه کوچک را به شما پیشنهاد می کنیم. استخرهای کوچکتر معمولاً به تجهیزات و مواد کمتری نیاز دارند، بنابراین بسیار ارزانتر از استخرهای خانگی هستند.

مراحل ساخت استخر با بلوک های سیمانی

یکی از ارزان ترین روش های ساخت و ساز ، ساخت استخر با بلوک بتنی است. این ماده مقاومت بسیار بالایی دارد. به ترتیب با مراحل ساخت این نوع استخر آشنا می شویم .

1 ) حفاری ها

قبل از شروع به کندن استخر، ابتدا باید چهار گوشه استخر را علامت زده و سپس با نخ ببندیم. برای جداسازی این نوع استخرها باید 75 سانتی متر بیشتر از طول و عرض کف را در نظر بگیریم. این به جلوگیری از ورود آب های سطحی به استخر کمک می کند .

2 ) تسطیح کف استخر

با ضرباتی که در حین ساخت استخر با استفاده از بلوک سیمانی به سطح می زند، نرم می شود. به همین دلیل باید حدود 15 سانتی متر خاک برداشته شود .

3 ) مراحل خاصی را دنبال کنید مگر اینکه

پس از مراحل اصلاح خاک، نوبت به بتن ریزی روی گلدان حوض می رسد. در این مرحله باید یک لایه پلاستیک ضخیم روی خاک گذاشته شود و سپس یک لایه بتن در کف حوض ریخته شود. هدف از این کار جلوگیری از جذب دوغاب به جز در خاک است. وقتی لایه پلاستیکی ضخیم تر باشد، استحکام آن افزایش می یابد .

4 ) تقویت استخر

اگر در حال ساخت استخر با بلوک بتنی هستید، باید یک مش تقویت کننده برای آن بسازید. آرماتور استخر باید روی زمین و بدنه در فاصله 20 سانتی متری و به صورت عمودی قرار گیرد. در این مرحله باید از ویبراتور برای جداسازی هوای محبوس شده در بتن استفاده کرد. اگر این کار را نکنید، بتن ضعیف شده و می ریزد. هنگامی که بتن کف استخر را پر کرد، باید بلوک های سیمانی روی آن قرار گیرد. هر شیر باید از سوراخ های بلوک عبور کند .

5 ) سیمان

یکپارچه سازی مرحله ای است که باید پس از ریختن بتن انجام شود. در این مرحله کلیه سطوح داخلی و خارجی استخر باید سیمان کاری و سمباده کاری شود تا آب وارد سطوح بالایی نشود . سپس باید به سراغ مهم ترین و حساس ترین قسمت این مرحله یعنی نازک شدن برویم. پس از این مرحله رنگ آمیزی استخر شروع می شود، بنابراین این کار باید توسط متخصصان انجام شود .

6 ) رنگ استخر، آخرین مرحله

پس از ریختن بتن، سیمان و نرم شدن، استخر باید متراکم و رنگ آمیزی شود. رنگ مورد استفاده باید ضد آب باشد. همچنین از روش های مختلف آب بندی مانند درزگیر Z90 یا چسب بتن SA12 استفاده می کنند. پس از انجام این مراحل، می توانید شروع به ساخت سفال کنید.

ساخت استخر با بلوک های سیمانی

مزایای حوض با بلوک سیمانی چیست؟

این نوع استخر در زیر استخر بتنی قرار دارد. این نوع استخر به راحتی شکل می گیرد و بهترین انتخاب برای کسانی است که می خواهند استخری با اشکال هندسی داشته باشند، بسیار مناسب است.

بدون شک مهمترین مزیت ساخت حوض با بلوک بتنی هزینه کم آن است .

چه چیزی هزینه ساخت خانه استخری را تعیین می کند؟

برای برآورد هزینه ساخت استخر یک خانه یا ساخت استخر شنا در خانه باید بر اساس دو عامل اصلی شامل مواد اولیه، تجهیزات و دستمزد پیمانکار باشد. به خاطر داشته باشید که اگر می خواهید هزینه ساخت استخر خود را کاهش دهید، سعی نکنید از تجهیزات بی کیفیت استفاده کنید، ممکن است به نفع شما باشد.

با سنگ استخر بسازید

ساخت استخر سنگی یکی از ارزان ترین روش های ساخت استخر است. استخر سنگی عمدتاً برای کشاورزی و باغداری استفاده می شود. سنگ‌های این نوع استخرها معمولاً از بیابان استخراج می‌شوند، بنابراین ساخت و ساز ارزان‌تر از سایر روش‌های ساخت استخر است.

استخر بلوک ساختمانی

هزینه ساخت استخر در مقایسه با سایر استخرها بسیار پایین است، بنابراین این یکی دیگر از گزینه های ارزان قیمت برای ساخت استخر است. از بلوک ها به عنوان مواد پایه برای استخر استفاده کنید. عایق کاری استخر یک اشکال بسیار بزرگ دارد، بنابراین افراد کمتری مایل به استفاده از روش بلوک استخر برای ساخت استخر هستند.

آشنایی با انواع جکوزی

علاوه بر ایجاد استخر در منازل و ویلاها در سال های اخیر، ساخت جکوزی طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است. یکی از مزایای جکوزی امکان استفاده از آن در منازل مسکونی است. جکوزی فواید زیادی در درمان بیماری های عضلانی دارد. دو راه برای ساخت جکوزی وجود دارد. جکوزی Yetta Pool جکوزی فایبرگلاس جکوزی . تنها تفاوت این دو نوع جکوزی در نحوه نصب آنهاست و از نظر قیمت تفاوت چندانی با هم ندارند .

جکوزی فایبرگلاس

جکوزی فایبرگلاس را می توان به راحتی از فروشگاه ها خریداری کرد و به راحتی در محل نصب کرد .

جکوزی استخر

اگر قصد دارید خانه ای با استخر در ویلا یا باغ بسازید، می توانید جکوزی خود را بخرید، علاوه بر ساخت استخر ، می توانید جکوزی خود را نیز داشته باشید .

تجهیزات ساخت جکوزی

اجزای بکار رفته در ساخت جکوزی استخر و فایبرگلاس مشابه یکدیگر بوده و تنها تفاوت آنها در محل نصب است .

  • فیلتر تصفیه آب
  • پمپ واکنش، پمپ تزریق
  • مبدل حرارتی
  • سری جت
  • سبک
  • لوله و اتصالات

همانطور که گفتیم تمامی تجهیزات برای هر دو نوع جکوزی مناسب است با این تفاوت که در ساخت جکوزی در زیر و بین مواد و در مورد جکوزی شیشه ای در زیر قرار می گیرند .

مراحل ساخت جکوزی قدم به قدم

  • تیمی را برای ساخت جکوزی انتخاب کنید

اولین قدم در ساخت جکوزی، انتخاب یک تیم متخصص است. می توانید از تیم مهندسی که به شما در ساخت استخرتان کمک کرده اند استفاده کنید .

  • جکوزی پیدا کنید

اهمیت مکانی که جکوزی در آن ساخته می شود کمتر از ساخت استخر نیست. پس از انتخاب محل ساخت و ساز، باید طرح جکوزی طراحی شود .

  • طراحی کارت جکوزی

مرحله سوم پس از تعیین محل ساخت، طراحی نقشه است. مهم ترین نکته در طراحی ظرفیت جکوزی است. چرخاب های تکی باید در حمام ها ساخته شوند، اما جکوزی ها باید در استخرهای عمومی، ویلاها یا باغ ها دو برابر شود .

  • لوله کشی جکوزی

در این مرحله باید لوله های جکوزی شامل سیستم تصفیه آب و گرمایش ساخته شود. اگر محل قرارگیری لوله ها سخت باشد، فشار آب نمی تواند ماساژ را به خوبی انجام دهد. در این مرحله، باید حلقه های مختلفی را در شکاف های بالا و پایین قرار دهید .

  • آخرین مرحله، اسکلت جکوزی

آخرین مرحله همیشه مهمترین مرحله است. در این مرحله آجرکاری باید با رعایت کامل اصول انجام شود. ورود و خروج از جکوزی یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه کنید.

 

مراحل ساخت جکوزی

هزینه ساخت جکوزی

هزینه ساخت جکوزی و همچنین هزینه ساخت استخر به تجهیزات و مواد مصرفی مورد استفاده در ساخت آن بستگی دارد. این قانون در مورد ساخت سوناهای شیب دار صدق می کند. برای اطلاع از هزینه ساخت استخر و جکوزی می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید .

طراحی جکوزی خانگی

جکوزی خانگی همانطور که گفتیم یکی از محبوب ترین قسمت های خانه های لوکس است. این نوع جکوزی یک جکوزی تکی است که توسط سازنده خانه ساخته می شود. اما اگر قصد دارید در باغ یا ویلای خود جکوزی طراحی کنید، باید با پیمانکار تماس بگیرید و برای ساخت استخر با او مشورت کنید تا بتوانید جکوزی سرپوشیده یا بیرونی داشته باشید .

چگونه سونا بسازیم؟

ساخت سونا یکی دیگر از خدماتی است که می توانید در کنار ساخت استخر در باغ یا منزل توسط متخصصین این حوزه دریافت کنید. سونای خشک یکی از پرکاربردترین امکانات در استخر عمومی یا استخر سرپوشیده است. بهترین نوع چوب همیشه باید برای ساخت سونا استفاده شود .

اجزای سونا

برای ساخت سونا به تجهیزات مختلفی مانند ترموستات کانوکشن، اجاق گاز برقی یا گازی و مقداری سنگ برای قرار دادن روی اجاق گاز نیاز دارید .

مراحل ساخت سونا

مشابه روند ساخت استخر و جکوزی برای ساخت سونا، قبل از شروع هر کاری باید برنامه ریزی کنید. سونای خشک را می توان به دو روش با استفاده از چوب نسوز یا سیمان ساخت . هر مقاله تفاوت ها و مزایای خود را دارد. چوب نه تنها ارزان تر است، بلکه عایق کمتری نیز دارد .

مراحل سونا نجاری

  • شاسی بلند
  • نجاری
  • عایق

نصب سازه اولین مرحله قبل از شروع نجاری است. در این مرحله اسکلت سونا به خصوص در نیمکت های سونا باید مقاومت بسیار بالایی داشته باشد. مرحله دوم نجاری است که نیاز به چوب نرم و صاف دارد. مهمترین لحظه در قطع درخت ضخیم شدن چوب است.

این ضخامت باید به حدی باشد که چوب را تاب ندهد. به طور کلی ضخامت چوب استفاده شده در دیوار باید کمتر از ضخامت چوب روی نیمکت سونا باشد. کوتاه کردن و رنگ آمیزی مو در سونا در مرحله سوم. رنگ کشنده درزگیر بهترین انتخاب برای پوشش سونا است.

چه فری در سونا استفاده می شود؟

پس از انجام هر سه مرحله بالا، نوبت به نصب کوره می رسد. در واقع مهمترین قسمت سونای خشک اجاق گاز است. برای ساخت سونا می توان از کوره های مختلف از جمله برق یا گاز استفاده کرد. هر کدام از این اجاق‌ها دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند و باید با توجه به نیاز کاربر از آن‌ها استفاده کرد .

فر سونا

بخاری برقی سونا

اجاق برقی سونا که به کمک المنت های برقی کار می کند یکی از بهترین اجاق ها برای ساخت سونا به حساب می آید. اما این نوع اجاق گاز گران است و برای ساخت سونا ارزان قیمت مناسب نیست. اگر قصد استفاده از این نوع فر را دارید، حتما نکات ایمنی را رعایت کنید.

فر مادون قرمز

نوع دوم اجاق سونا، اجاق گاز مادون قرمز است. همانطور که از نام آن پیداست، این فر با کمک امواج الکترومغناطیسی و اشعه مادون قرمز کار می کند. هنگامی که امواج این کوره به یک جسم یا جسم برخورد می کند، باعث گرم شدن آن می شود .

اجاق گاز برای سونا

از دیگر اجاق هایی که برای ساخت سونا استفاده می شود می توان به اجاق گاز اشاره کرد. قیمت اجاق گاز بسیار کمتر از اجاق های برقی است، به همین دلیل است که مردم تمایل به استفاده از آنها دارند .

لوازم جانبی سونا

  • اسانس سنگ های قیمتی
  • دماسنج
  • رطوبت

هزینه ساخت سونا

هزینه ساخت سونا نیز باید با توجه به تجهیزات و مصالح به کار رفته در ساخت آن برآورد شود. برای تعیین هزینه های ساخت می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید .

دمای استاندارد استخر، گرداب چقدر باید باشد؟

کاربردهای هر استخر متفاوت است اما طبق استاندارد اعلام شده این دما بین ۲۶ تا ۲۷ درجه سانتی گراد بهترین است. دمای جکوزی باید بالا باشد و بهترین دما برای استفاده از جکوزی 36 تا 41 درجه است.

نکات مهم در ساخت استخر

  • پس از تکمیل استخر ، تمام نگهداری، تمیز کردن، و مراقبت های کلی استخر، مانند کلر، به عهده شماست. می توانید این کار را شخصا انجام دهید یا از یک متخصص کمک بگیرید .
  • رعایت نکات و نکات ایمنی از دیگر مواردی است که در ساخت استخر خانگی به ویژه هنگام ساخت استخر در باغ و ویلا باید به آن توجه کرد. اگر کودک کوچک یا حیوان خانگی در خانه دارید، باید این امنیت را افزایش دهید .
  • برای زمان ها و فصولی که از استخر استفاده نمی کنید، باید روی آن پتو بپوشید. پوشاندن سطح استخر به طور همزمان از آسیب جلوگیری می کند و استخر را تمیز نگه می دارد .
  • پس از حفاری زمین، باید بهترین راه برای ساخت استخر و مصالح مناسب را پیدا کنید .
  • قبل از اینکه تصمیم نهایی خود را برای ساخت استخر بگیرید، حتماً در مورد هزینه و نوع تجهیزاتی که استفاده می کنید تحقیق کنید.

اهمیت ساخت استخر

ساخت استخر ترغیب می کند ، بهبود سلامت و وضعیت جسمانی بدن است. شنا می تواند ضربان قلب را تنظیم کند، عضلات را تقویت کند و گردش خون قلبی عروقی را بهبود بخشد .

مزایای ساخت استخر خانگی

  • وجود فضای شخصی برای استراحت
  • مهمانی های دوستانه و خانوادگی برگزار کنید
  • به طور منظم تمرین کن
  • تغییرات در حیاط، خانه و باغ
  • کیفیت آب بهتر از یک استخر شنای خانگی

مزایای ساخت استخر خانگی

6 سوالی که باید قبل از ساخت استخر از خود بپرسید

1 ) چرا من استخر، سونا یا جکوزی می خواهم؟

شنا یکی از بهترین تفریحاتی است که می تواند دوستان و خانواده را جمع کند و از طرفی بسیاری از افراد تمایلی به استفاده از استخر عمومی ندارند، بنابراین کسانی که فضای کافی در خانه یا کلبه دارند علاقه زیادی به ساخت استخر دارند. . آنها خانه دارند.

2 ) دلیل استفاده از استخر چیست؟

اگر به شنا علاقه دارید، پزشکتان درمان بیماری های خاص، داشتن فرزند خردسال و … را توصیه می کند، همه اینها دلایلی هستند که چرا باید از استخر، جکوزی یا حتی سونای خشک در خانه لذت ببرید .

3 ) چه مدل استخری نیاز دارم؟

بسیاری از افراد در مورد مدل و شکل مجموعه ای که می خواهند بسازند اطلاعات کافی ندارند. طراحی استخر بدون شک یکی از بهترین مراحل در ساخت استخر است. بسته به فضا و مکانی که در اختیار دارید، می توانید طرح خود را برای استخر، سونا یا حتی جکوزی در مکان های مختلف جستجو کنید.

4 ) اندازه حوض چقدر است؟

اگر قصد دارید استخری در باغ بسازید، نباید زیاد نگران اندازه آن باشید. همانطور که فضای بیشتری دارید، می توانید یک استخر سرپوشیده یا سرپوشیده به دلخواه بسازید. اما اگر ویلا یا خانه شما مساحت زیادی ندارد، می توانید با خلاقیت استخر روباز مناسبی طراحی کنید .

5 ) بودجه من چقدر است؟

تعیین بودجه یکی دیگر از مواردی است که باید قبل از شروع ساخت استخر در نظر بگیرید. بسیاری از پیمانکاران استخر بر این باورند که با هر بودجه ای می توانند تمام مراحل را انجام دهند و استخر را برای شما انجام دهند، اما بهتر است حداقل بودجه برای ساخت استخری با تجهیزات باکیفیت داشته باشید تا با انتخاب نوع استخر هزینه ها را کاهش دهید .

6 ) آیا حوض ارزش ملک شما را افزایش می دهد؟

چند سال پیش بیشتر مردم دوست داشتند در حیاط خود استخر داشته باشند، اما به دلیل مشکلات اقتصادی و افزایش هزینه های نگهداری و تعمیر استخر، افراد کمتری شروع به خرید خانه استخردار کردند. با این حال، ملک با استخر خانگی از ارزش مالی بالایی برخوردار است .

سوالات متداول در مورد ساخت استخر

1 ) چگونه آب استخر را تمیز می کنید؟

پمپ فیلتر استخر آب را به خوبی تمیز می کند. همچنین می توانید با تهیه توری از شر گرد و غبار و زباله های روی آب خلاص شوید .

2 ) پمپ کجاست؟

چاه های زهکشی در کف حوض با قلاب به ورودی پمپ و خروجی پمپ به کف حوض متصل می شود .

3 ) چگونه می توانم استخر بدون زهکشی بسازم؟

بهترین گزینه استفاده از تیرهای چوبی است. می توانید این تیرها را به صورت نرده دور مزرعه روی زمین قرار دهید و یک لایه پلاستیک روی آنها بمالید .

4 ) فاصله تجهیزات استخر چقدر باید باشد؟

توصیه می شود پمپ و فیلتر در فاصله ای از سطح بتن قرار گیرند .

5 ) آیا طراحی کارخانه آب در ساخت حوض ضروری است؟

قاب بتنی یا کامپوزیت معمولاً در حفظ آب و جلوگیری از ورود آب بسیار مؤثر است. پیمانکار استخر شما بسته به بودجه و ویژگی هایی که نیاز دارید می تواند اطلاعات بیشتری به شما بدهد .

6 ) من یک استخر بتنی شکسته با سایدینگ وینیل دارم، بهترین گزینه برای ترمیم یا حذف چیست؟

بهترین گزینه استفاده از فایبرگلاس است. زیرا در صورت استفاده از آن نیازی به تغییر آن نیست. استفاده از روکش فایبرگلاس بسیار کمتر از هزینه وینیل است.

7 ) ساخت استخر چقدر طول می کشد؟

زمان ساخت استخر بستگی به ابعاد و جزئیات مجموعه، تعداد کارگران و آب و هوای محیط دارد. اما معمولاً شش تا هفت هفته طول می کشد تا یک استخر شنا بسازید .

8 ) هنگام ساخت استخر از چه موادی برای پر کردن فضای بین کاشی ها استفاده می شود؟

کاشی های داخل استخر معمولاً سرامیکی هستند. بین هر یک از این کاشی ها یک شکاف وجود دارد و آنها را با خاک رس پر می کنند .

اخرین حرف

همانطور که گفتیم، ساخت یک استخر در باغ یا خانه یکی از بهترین تصمیماتی است که می توانید برای ایجاد تغییر در محیط زندگی خود بگیرید. خرید استخر ارزان و ارزان تنها در صورتی امکان پذیر است که اطلاعات کافی در مورد انواع استخر، روش ساخت، کیفیت، تجهیزات اولیه و نیاز به استفاده از آنها داشته باشید .

در این مقاله سعی کرده ایم بهترین روش ها را با کمترین هزینه به شما ارائه دهیم. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد طراحی و ساخت استخر می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید .

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *