استخر, ساخت استخر

پیمانکار ساخت استخر شنا چه ویژگی هایی دارد؟

پیمانکار ساخت استخر

پیمانکار ساخت استخر یکی از نیاز های اولیه ساخت استخر می باشد ساخت یک استخر شنا یا هر فعالیتی نیازمند تخصص و تجربه می باشد، توجه به این دو نکته باعث می شود از هزینه های جبران ناپذیر جلوگیری به عمل آید و یا از هزینه های اضافی کاسته شود، اما به سراغ بحث ساخت استخر شنا برویم؛ گاهی اوقات اشخاص بدون داشتن تخصص اقدام به ساخت یک استخر به اصطلاح درجه یک می نمایند اما توجهی به بخش ها و جزئیات مراحل استخر نمی کنند، با گذشت زمان از ساخت استخر حتی چندین روز پس از ساخت استخر متوجه عدم تراز بودن سطح آب استخر، عدم فعالیت صحیح سیستم تصفیه، تغییر رنگ آب استخر، نشتی آب و … می شوند.

همه ی این عوامل باعث گردید تا مشاور و پیمانکار ساخت استخر مانند دیگر زمینه های شغلی تخصصی در بازار رواج یابد.

ساخت یک استخر

ساخت یک استخر تنها به اجرای دیوار استخر منتهی نمی شود، بلکه سیستم های عملکردی استخر، تاسیسات الکتریکال و مکانیکال و آب بندی استخر در کیفیت ساخت استخر بسیار تعیین کننده هستند.

هر بخش نیازمند رعایت استاندارد ها و اصول مهندسی مرتبط با خود می باشد، ممکن است شما در وهله ی اول یک استخر بسازید اما بدون شک اثرات ناشی از عدم اجرای استاندارد را به وضوح مشاهده خواهید کرد.

مشاور و پیمانکار استخر

انتخاب مشاور ساخت استخر پیش از انتخاب پیمانکار ساخت استخر مطرح می باشد چرا که یک اجرای صحیح نیازمند یک طرح بهینه، صحیح و استاندارد می باشد، همه ی این عملیات ها که در گرو ساخت یک استخر صورت می گیرد باعث می شود بهترین استخر را با طول عمر بیشتر و کیفیت آب مورد نیاز بتوان در اختیار گرفت.

در این برهه از زمان شرکت پیمانکار ساخت استخر، طراحی استخر را نیز با توجه به ضوابط بر عهده می گیرند و یک پیشنهادی که می توان ارائه نمود، تا حد ممکن سعی شود تیم طراح و پیمانکار استخر یک مجموعه مهندسی باشد تا زمانی کوتاه تر و کیفیت بیشتری جهت ساخت استخر حاصل شود.

پیمانکار ساخت استخر

طراح استخر – مشاور استخر

طراح استخر یا مشاور استخر بخش های مختلفی را تحلیل و بررسی مینماید، این بخش ها شامل چندین مورد می باشد که به شرح زیر است:

  1. برنامه ریزی و مدیریت پروژه ساخت استخر
  2. طراحی معماری مجموعه استخر
  3. طراحی تاسیسات مجموعه استخر
  4. تعیین تجهیزات مجموعه استخر
  5. طراحی سازه استخر (سازه بتنی استخر، استخر فایبرگلاس و یا …)
  6. طراحی سیستم های تهویه، زهکشی و سایر موارد با توجه به وضعیت پروژه استخر

این موارد توسط مشاور صورت می گیرد و همه ی آنها  با پیمانکار ساخت استخر بررسی می گردد.

پیمانکار ساخت استخر چه کسی است؟

پیمانکار ساخت استخر به شخصی می گویند که در ازای یک قرارداد مشخص، انجام عملیات و یا فروش را مطابق شرایط قرارداد به ازای دستمزد و یا درصدی از هزینه های پروژه در مدت معین تعهد می نماید. همچنین توجه داشته باشید که پیمانکار شخصی حقیقی یا حقوقی است که اجرای پروژه‌های مختلف را بر اساس قرارداد با مبلغ مشخص‌شده و در زمان معین‌شده در قرارداد پیمانکاری به انجام می‌رساند.

پیمانکاران بر اساس تخصص‌هایی که دارند به انجام عملیات مختلف می‌پردازند.

پیمانکار ساخت استخر، فرد یا مجموعه ای است که درگیر برنامه ریزی، توسعه دادن و هماهنگ‌سازی فعالیت‌هایی می باشد که در طی فرآیند های ساخت استخر صورت می گیرد. پیمانکار استخر بر کل فعالیت ‌ها نظیر طراحی، تطبیق طراحی و اجرا، نظارت بر اجرا و تحویل پروژه دخیل بوده و از ساخت صحیح استخر اطمینان حاصل می‌کند.

پیمانکار ساخت استخر

استفاده از یک پیمانکار که تخصص طراحی استخر را نیز داشته باشد، باعث یکپارچگی و در احداث یک مجموعه افزایش کیفیت را حاصل می شود، پیمانکار استخر علاوه بر تجربه و رزومه ی ساخت استخر، مشاوره و طراحی مجموعه های استخر به شمار در مدیریت هزینه ها کمک بسیاری خواهد نمود.

به عنوان مثال؛ انتخاب و تعیین تجهیزات مطابق طراحی بدین صورت می باشد که اگر طراح و پیمانکار جدای از هم در حال فعالیت در احداث مجموعه شما باشند، طراح از نظر استانداردی تجهیزات را تعیین می نماید اما پیمانکار از جنبه ی استاندارد-عملکردی به شما در تهیه تجهیزات کمک می نماید.

ساخت استخر در هر پروژه تا حدود زیادی با پروژه دیگر تفاوت هایی دارد، این بدان معناست که پیمانکار ساخت استخر در سال هایی که فعالیت داشته است با چالش های بسیاری رو به رو شده و می تواند بسیاری از مشکلات بالقوه را پیش از وقوع رفع نماید.

پیمانکار ساخت استخر

طراحی استخر توسط پیمانکار استخر

عملیات طراحی همانطور که پیشتر گفته شد جزء لاینفک وظایف پیمانکار می باشد، در هر مقطع از اجرای پروژه عملیات طراحی در صورت نیاز بازبینی می شود و سعی می شود از تمام پتانسیل موجود جهت ساخت یک استخر اصولی استفاده گردد.

در ساخت یک استخر بخش اجرا و طراحی، با یکدیگر تمامی مراحل پروژه را پیش می برند و سعی می شود تا حد امکان مدیریت مالی پروژه در الویت قرار گیرد.

گروه مهندسی آبی دریا با بیش از 30 سال سابقه درخشان در حیطه ی طراحی و ساخت استخر و به اتمام رساندن بیش از 300 پروژه استخر لوکس و بازسازی بیش از 400 مجموعه استخر در سراسر ایران، در حال فعالیت است و همکاری با هلدینگ ها و شرکت های برتر ساختمانی و سازندگان مطرح از دست یافته های این تیم مهندسی می باشد.

مراحل ساخت استخر توسط پیمانکار

پیمانکار ساخت استخر توانایی انجام تمام مراحل ساخت از بخش تهیه جواز تا تحویل پروژه استخر را دارا می باشد و این بخش ها به صورت مختصر به شرح زیر می باشد:

اخذ جواز ساخت استخر:

در برخی مناطق با توجه به تراز پایین آب های زیرزمینی تهیه جواز از مراجع مرتبط ضروری می باشد، این اقدامات توسط مشاور و پیمانکار استخر انجام می شود.

بخش مشاوره و طراحی استخر:

این بخش همانطور که از نامش مشخص است تعیین کننده نوع استخر، نوع تجهیزات، نوع سازه و … می باشد، این بخش یکی از مراحل ساخت استخر می باشد که در صورت عدم در نظر گرفتن آن عواقب جبران ناپذیری جهت بازسازی استخر به دنبال خواهد داشت.

خاکبرداری محل ساخت استخر و تصفیه خانه استخر:

عملیات خاکبرداری مطابق نقشه های از پیش تعیین شده ی مشاور پیاده سازی می شود و توسط تجهیزات مشخصی بر حسب شرایط دسترسی پروژه انجام می گیرد.

اجرای اتاقک تصفیه خانه استخر:

اجرای دیوار چینی، آب بندی و در نظر گرفتن الزامات تصفیه خانه در این مرحله توسط پیمانکار استخر انجام می گیرد، دتایل اجرایی آن توسط پیمانکار مشخص می گردد.

اجرای تاسیسات زیرساخت استخر:

تاسیسات زیرساخت شامل خطوط دهش، گرمایش، تصفیه و تخلیه و … مطابق نیاز های کارفرما و طراحی های صورت گرفته توسط لوله های upvc در زمان حال اجرا می گردد، در اکثر مجموعه های استخر پیمانکار استخر مسئولیت تامین تجهیزات را برعهده دارد و با توجه به خدماتی که در آن پروژه ارائه می کند وظیفه ی ارائه گارانتی را نیز بر عهده دارد.

اجرای سازه استخر:

روند اجرای سازه با توجه به نوع سازه مشخص می شود برای مثال استخر های بتنی توسط تیم های مجری سازه انجام می شود و سازه استخر آماده مانند استخر فایبرگلاس توسط پیمانکار و یا فروشنده آن استخر صورت می گیرد و سایر سازه ها شرایط متفاوتی را جهت اجرا پیش رو خواهند داشت.

گروه مهندسی آبی دریا تمامی انواع سازه ها را اجرا و نصب می نماید و مسئولیت اجرای سازه ها را بر عهده می گیرد.

اجرای آب بندی و نازک کاری استخر (سرامیک کاری استخر):

پس از اجرای سازه، آب بندی استخر را پیش رو خواهیم داشت، این بخش تعیین کننده ی عمر استخر شما می باشد و با انتخاب صحیح متریال و مواد آب بندی استخر می توان هزینه های ثانویه و بازسازی استخر را کاهش داد، نوع این مواد توسط پیمانکار تعیین میگردد و پیشنهاد ما به شما تائید و اجرای آن می باشد، همچنین توجه نمائید که مواد آب بندی لزوما موادی نیست که پیمانکار به صورت انحصاری تولید و فروش آن را انجام می دهد، لذا بازدید از نمونه استخر هایی با عمر بیش از 8 سال که توسط آن پیمانکار اجرا شده است را در برنامه خود قرار دهید و پیش از وقوع هرگونه نشتی آب از این نقص جلوگیری شود.

نصب سرامیک کاری آخرین مرحله ی بنایی در پروژه احداث استخر شما می باشد که پیمانکار با ارائه نمونه کار های خود می تواند به شما در این امر کمک شایانی نماید.

تامین و نصب تجهیزات استخر در تصفیه خانه

پیمانکار ساخت استخر عمدتا وظیفه ی تامین تجهیزات استخر را برعهده دارد و می تواند با کیفیت ترین مجموعه تجهیزات مورد نیاز را در کنار هم قرار داده و در استخر شما نصب نماید، تفکیک برند تجهیزات از یکدیگر بدون توجه به یکپارچگی برند آن ها در پروژه مدیریت مالی ساخت استخر را پیش می آورد چرا که با قراردادن بهترین تجهیزات از برند های مختلف در کنار هم تاثیر بسیار زیادی در سیستم های استخر شما خواهد داشت، هدف پیمانکار ساخت استخر، ساخت لحظات دوست داشتنی برای شما می باشد تا بهترین استخر را در اختیار داشته باشید و نگرانی بابت گارانتی اجرا و تجهیزات نصب شده نداشته باشید.

شما می توانید جهت اطلاع از رزومه آبی دریا از صفحه ی پروژه های آبی دریا بازدید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *