عایق استخر

ایزوگام عایق استخر نیست!

ایزوگام استخر

آیا عایقکاری استخر توسط ایزوگام صحیح است یا خیر؟

ایزوگام عایق استخر نیست، عایق کاری یک استخر همواره تابع عوامل مختلفی است، به طوری استخرکه بعد از انجام ایزولاسیون و عایق کاری  دچار نشتی یا کم کردن آب نشود. در اینجا مختصرا  به برخی از  مشکلات  حاصل از استفاده از ایزوگام برای عایق کاری استخر اشاره میکنیم.

ایزوگام استخر

زیر سازی عایقکاری به چه قیمتی؟

زیرسازی در امر عایق کاری، به دلیل اینکه که بعد از دیوار چینی و سیمانکاری، سازه دچار نشست و ترک نشود، بسیار اهمیت دارد. اصولی ترین روش  ساخت بنای استخر آرماتور بندی و بتن ریزی جهت ساخت استخر می باشد. بعد از بتن ریزی و خشک شدن کامل آن، وارد مرحله عایق کاری و ایزولاسیون میشویم که به روش های مختلفی انجام می گیرد.

نصب ایزوگام

ساختار ایزوگام اصولا برای عایق کاری محیط هایی که آب جاری با فشار کم بر روی آن جریان دارد، مناسب است. توجه به این نکته الزامی است که عایق ایزوگام از پلیمرهای پایه قیری ساخته شده که عملا برای عایق کاری سیمان یا بتن غوطه ور در آب مناسب نیست. بتن در مرحله ی اول نصب به رطوبت نیازمند است.ایزوگام  نمی تواند نفوذپذیری هوا یا بخار داشته باشد و همین  مسئله یک ضرورت اساسی برای یک عملیات ایزولاسیون و عایقکاری  موفق می باشد.

به دلیل فشار منفی آب در استخر، آب از طریق دیواره ی بتنی و یا آجری نفوذ می کند و در صورتی که پوشش اعمالی بعنوان عایق اگر از انعطاف پذیری و چسبندگی لازم برخوردار نباشد، بعد از مدتی از سطح کنده خواهد شد.

در صورت  استفاده از ایزوگام جهت عایقکاری داخل استخربتنی، جداشدگی ایزوگام از بدنه سیمانی اتفاق خواهد افتاد.

از طرفی به علت عدم مقاومت کافی ایزوگام در برابر سرما و گرما، ترک خوردگی ایزوگام رخ داده و ورق های اورلپ شده ی ایزوگام از هم جدا می شوند. ایزوگام به دلیل کنده شدن از سطح بتن،  به هیچ وجه مناسب عایق کاری استخر نمی باشد. مگر اینکه قبل از نصب ایزوگام از قیرخالص و مرغوب بعنوان ماده تکمیلی جهت چسبندگی استفاده شودکه در این صورت هزینه اجرا و مواد قیرگونی نیزدر هزینه ی عایق کاری بایستی لحاظ گردد که از نظر اقتصادی به هیچ وجه مقرون به صرفه نخواهد بود.

ایزوگام استخر

بیشتر مشتريانی که قبلا استخر خود را توسط  ایزوگام  آب بندی و عایق کاری نموده اند و هم اكنون با مشكل نشتي استخر مواجه هستند . با توجه به هزينه اوليه نصب ايزوگام و هزينه ثانويه جداسازي ايزوگام و هزينه عایق کاری مجدد استخر به راحتي ميتوان نتيجه گرفت كه نصب ايزوگام به هيچ عنوان یک روش عایق کاری اقتصادي مناسب جهت آب بندي استخر نمي باشد.

با توجه به این موارد هزینه ی اجرای عایق ایزوگام برای استخر و هزینه های بازسازی استخر پس از چند مدت مقرون به صرفه نیست.

ارزان ترین روش عایقکاری استخر استفاده از مواد 3 جزئی پایه سیمان می باشد که در مقالات آبی دریا با شما به اشتراک گذاشته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *