ویدیو, کلر

روش صحیح اضافه کردن کلر به آب استخر

کلر

آبی دریا روش صحیح اضافه کردن کلر به آب استخر در این مقاله توضیح داده است. کلر عنصری شیمیایی است که توسط کارل ویلهلم شیله کشف شد و یکی از شیوه‌های قدیمی تصفیه آب است که جهت ضدعفونی آب استخرها مورد استفاده قرار میگیرد. استخر ها از گذشته محلی برای سرگرمی و تفریح افراد بوده و همانطور که میدانید امروزه استخرها  به شکل های مدرن ، استخرهای خانگی ،پارک های آبی، تغییر پیدا کرده و با توجه به این که شنا کردن جنبه درمانی ،ورزشی و تفریحی دارد بسیاری از افراد در رده های سنی مختلف و باتوجه به نیاز خود ساعت هایی از اوقات فراغت خود را در استخرها سپری میکنند .

با توجه به اهمیت شنا در سلامت جسم و روان و استفاده عموم مردم از استخر رعایت بهداشت و استاندارد ها بسیار حائز اهمیت است.

عملکرد ماده ضد عفونی کننده شیمیایی

اکسیداسیون و یا پاره کردن دیواره سلول و نهایتا تجزیه میکروارگانیزم

نفوذ به داخل سلول و اختلال در فعالیت سلولی

 

با فعالیت شناگران در آب استخر میکروارگانیزم هایی مانند چربی های بدن ، ذرات پوست و مو، باکتری ها برجای می گذارند و باعث ابتلا به بیماری های عفونی،پوستی و قارچی می شود به همین دلیل یکی از نیازهای هر استخری جهت پیشگیری و جلوگیری از این بیماری ها ماده ی ضدعفونی کننده قوی است که بتواند با جلوگیری از رشد باکتری ها ومیکرو ارگانیسم های مضر آب استخر را تمیز و ایمن نگه می دارد بنابراین کلر زدن یکی از روش های مرسوم جهت  از بین بردن میکروارگانیسمها و داشتن استخری با آب پاکیزه و شفاف است.

کلر ازدو مولکول حیاتی اسیدهیپوکلروز و یون هیپوکلریت تشکیل می شود. کلر در مقایسه با دیگر مواد گندزدا از پایداری بیشتری برخوردار است به همین دلیل وجود مقداری کلر در آب استخر طبق استانداردهای جهانی الزامی می باشد.

یکی از دلایل استفاده بسیاری از صاحبان استخر جهت گند زدایی آب استخر خود می توان به قیمت ارزان و  مقرون به صرفه بودن و همچنین اثر مطلوب در غلظت پایین این روش اشاره کرد.

کلر می تواند با گندزدایی باکتری های میکروارگانیزم های مضر توانایی بالایی در تخریب ذرات چربی و سایر مواد ایجاد آلودگی در آب استخر بوجود آورد .

کلر سبب تغییر رنگ و بوی آب استخر می گردد و اگر بیش از حد در آب استخر استفاده گردد  می تواند باعث ایجاد بوی نامطبوع  شده و  علاوه  بر آسیب به سلامت و بهداشت  با تجهیزات و اجزا استخر واکنش نشان داده و به آنها صدمه وارد می کند بنابراین بایدحد مجاز آن رعایت شود.

Ph مهمترین عامل ایمنی آب استخر

تنها راه برای تمیز نگه داشتن آب استخر حفظ اعتدال شیمیایی و میزان درست کلر در آب استخر است و باتوجه به سازگاری بدن انسان تاسطحph 7.4 و عدم بروز مشکلات تنفسی و پوستی و چشم در این سطح معمولا ph آب استخر را بین 7.2 تا 7.8 تعیین میکنند.

اگر ph آب استخر خیلی زیاد باشد باعث میشود که اسید هیپوکلروزکه یکی از مولکول های تشکیل دهنده کلر بوده و با واکنشی بسیار سریع و تنها در عرض چند ثانیه می تواند یک موجود زنده را اکسید کند به مقدار کافی وجود نداشته باشد و در نتیجه تمیز کردن آب استخر به  مدت زمان زیادی نیاز خواهد داشت بنابراین باید حداقل 2 الی 3 مرتبه در هفته کلر و ph آب استخر را بررسی و در صورت لزوم تنظیم نمایید.

پودر کلر یا گرانول ها در یک ظرف جداگانه حل می شود و سپس به آب استخر اضافه می شود. این روش به شما قدرت کنترل بهتری بر روی سطح مصرف کلر برای ضد عفونی آب استخر می دهد. زیرا میزان مصرف پودر کلر استخر را شما به راحتی می توانید کنترل کنید.

برخلاف کلر مایع، گرانول ها به شکل دانه دانه یا پودر هستند که که حدود 55٪ غلظت کلر را تشکیل میدهند  و به راحتی در آب حل می شوند و در صورت نگهداری در شرایط خشک و خنک و داخل یک ظرف بسته، می توانند به مدت طولانی پایدار باقی بمانند.

 مرغوب ترین کلر گرانول استخر ،کلر آبی دریا

کلر آبی دریا از نوع گرانول ۶۵٪ و در سه سایز سه کیلویی، پنج کیلویی و هشت کیلویی ارائه میشود.

برای خرید و ثبت سفارش کلرهای آبی دریا میتوانید از طریق سامانه آنلاین و یا ثبت سفارش تلفنی اقدام نمایید.

(ارسال به تمام نقاط تهران رایگان میباشد)

abidaryapool

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *