استخر, دسته‌بندی نشده

نحوه نگهداری آب استخر + نکته های طلایی برای نگهداری آب استخر

سرویس و نگهداری مجموعه های استخر

آنچه باید در مورد نگهداری استخر بدانید

نحوه نگهداری آب استخر یکی از مهم ترین مواردی است که بعد از ساخت و بهره برداری از استخر حائز اهمیت است، افراد همیشه قبل از رفتن به استخر در مورد فضا و تمیزی آن تحقیق می کنند و پس از اطمینان از تمیزی استخر، آنها به آنجا می روند، اما استخر نه تنها هدف یک فضای بسته خاص است که افراد در روزهای هفته برای تفریح ​​یا درمان به آنجا می روند، بلکه بسیاری از افراد می توانند در خانه خود استخر داشته باشند یا بسیاری از خانه ها دارای باغ باشند. استخرهای شنا وجود دارد.

برای نگهداری از انواع استخرها اصولی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد تا به مرور زمان آسیب نبینند یا کثیف نشوند، تعویض آب استخر در فواصل زمانی کوتاه، استفاده از مواد شیمیایی مناسب از جمله اصولی است که باید پرداخت کنید. توجه در نحوه نگهداری آب استخر در استخرهای عمومی ایران معمولا دمای آب بین 29 تا 30 درجه سانتیگراد است.

استفاده از سولفات هایی مانند سولفات آلومینیوم و سولفات مس به همراه کلر برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن آب استخر اضافه می شود.

پس از تخلیه استخر، پمپ های گرمایش و فیلتر استخر به مدت 24 ساعت روشن می شود تا آب استخر از فیلترها عبور کند، یکی از مواردی که در مورد استخر بسیار مهم است طراحی و ساخت استخر است. و اگر به درستی انجام نشود مشکل ایجاد می کند مثلا اگر طراحی استخر درست و ابتدایی باشد تمام آب استخر 4 بار از فیلترها عبور می کند که باعث حذف مواد اضافی و کدورت از سطح فیلتر می شود.

نگهداری استخر باغ

بسیاری از افراد در باغ کلبه خود استخر دارند، اما به دلیل اینکه این استخر بیرون و در یک محیط نظامی است، در فصول مختلف سال می تواند با مشکلات زیادی مواجه شود، مثلاً قسمت مربوط به نظافت و تعویض آب، فقط از آنجایی که استخر حصارکشی است، ممکن است لازم باشد 3 تا 4 بار در هفته آب استخر را تعویض و تمیز کنید.

به خصوص در فصل پاییز که برگ درختان خشک می شود و روی زمین می ریزد، باد می تواند برگ ها و خاک را به سمت آب استخر بفرستد و آب را آلوده کند. این امکان وجود دارد که سرمای زمستان به بدنه استخر نفوذ کند و به دیواره های آن آسیب وارد کند و شما مجبور باشید هر ساله استخر خود را تعمیر کنید و در نتیجه برای جلوگیری از مشکلات فوق هزینه های اضافی برای شما به همراه داشته باشد و برای هر نوع مشکل دیگری راه حل هایی وجود دارد که با هزینه یک بار مصرف می توانید استخر خود را برای چندین سال از خطر خرابی محافظت کنید.

سرویس و نگهداری مجموعه های استخر
نگهداری استخر باغ در زمستان

در اینجا ما به شما چند راه حل برای کمک به حفظ استخر خود آموزش می دهیم:

سبد استخر را بررسی کنید: در فصل زمستان چون برگها از فصل پاییز روی زمین می ریزند و باد و عوامل دیگر باعث می شوند که این برگ ها به داخل آب استخر ریخته شود، علاوه بر این، برگ ها به داخل استخر ریخته می شوند. برای آلوده کردن آب، می تواند باعث مسدود شدن راه آب و از کار افتادن پمپ ها شود، ممکن است برخی از افراد به دلیل استفاده از پاک کننده های اتوماتیک این مشکل را نادیده بگیرند، اما کمک بزرگی است. کار نمی کند. برای جلوگیری از آسیب رساندن به پاک کننده باید همیشه مراقب کیسه باشید تا زمانی که پر است آن را خالی کنید.

استخر را نپوشانید: اگر استخر شما در جایی قرار دارد که در نزدیکی آن گل، گیاه، خاک و درخت وجود ندارد و یا دمای منطقه بالای صفر درجه است، بهتر است آن را باز بگذارید، آب داخل آن. استخر به دلایلی از بین می رود از جمله حذف بوی کلر باید مستقیماً با هوا تماس داشته باشد اما اگر به خلوص آب شک دارید و می خواهید آن را بپوشانید.

حداقل هفته ای دو بار باید استخر را باز بگذارید تا در تماس مستقیم با هوا باشد، این نیز یکی از اصول اصلی نگهداری استخر است، زیرا اگر آب تماس مستقیم با هوا نداشته باشد ممکن است تبدیل به آب شود. اكسيژن كمتر يا بعد از عبور آن آب بعد از مدت كوتاهي بوي بدي مي دهد.

پمپ آب را عایق بندی کنید: اگر هوای منطقه شما به زیر صفر درجه سانتیگراد رسید، پوشاندن استخر ضروری است. تمام تجهیزات استخر از جمله پمپ آب را به طور مرتب خشک و عایق بندی کنید، همچنین اندازه گیری میزان آب و مواد شیمیایی ضروری است. پوششی که برای پوشش استخر استفاده می کنید باید بسیار محکم باشد زیرا در صورت استفاده از روکش نازک علاوه بر یخ زدن آب استخر و آسیب دیدن دیواره های استخر، آسیب و شکستگی نیز به آن وارد می شود.

تعمیر و نگهداری استخر روباز در باغ

برای نگهداری از استخر در داخل و خارج از منزل، مانند باغ، نکاتی که باید رعایت کنید یکسان است. از آنجایی که در فضای باز است، تعمیر و نگهداری استخر روباز باید کمی جدی تر از آنچه در اینجا بحث کردیم انجام شود. ما برای شما توضیح می دهیم؛

پمپ:

پمپ وظیفه گردش آب در استخر را بر عهده دارد. گردش به این معنی است که آب موجود در استخر از فیلترها از طریق پمپ، گرد و غبار، خاک و مواد معلق برداشته شده و پس از تمیز کردن به استخر بازگردانده می شوند. شما باید در مورد استفاده از پمپ، اندازه پمپ بر اساس اندازه استخر و غیره بدانید. باید از کارشناس بپرسید، بر اساس پارامترهای ذکر شده زمان کارکرد پمپ را به شما می گوید. توجه: اگر پمپ یا فیلتر به درستی کار نمی کند، مشکلی وجود دارد یا آب استخر به درستی در گردش نیست. سیستم فیلتراسیون: وظیفه حذف گرد و غبار و کثیفی را بر عهده دارد و از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که مهمترین قسمت سیستم فیلتر که در نگهداری استخر بسیار موثر است فیلتر آن است.

تعادل pH

pH تعیین کننده سطح اسیدی یا قلیایی است، برای حفظ استخر، اندازه گیری PH آب استخر ضروری است، برای تعیین سطح اسیدی آب، گاهی اوقات لازم است هر هفته سطح اسیدی تنظیم شود، زیرا در صورت اسیدی شدن آب استخر، خوردگی روی سطوح و تجهیزات ایجاد می شود و اگر PH آب قلیایی شود، کدورت و رسوب در آب ظاهر می شود.

PH در محدوده عددی 0 تا 14 مشخص می شود که 0 تا 7 نشان دهنده اسیدیته و 7 تا 14 نشان دهنده قلیایی بودن است، بنابراین باید به این محدوده ها و تنظیمات PH توجه کنید. همیشه قبل از افزودن محصولات نگهداری استخر به استخر. همچنین برچسب محصول را به دقت مطالعه کنید، استفاده از محصولات بی کیفیت و خطرناک باعث آسیب به استخر می شود، در صورت عدم درک هر یک از اطلاعات محصول، حتما با متخصصان آبی دریا تماس بگیرید و تا حد امکان از مخلوط کردن محصولات خودداری کنید.

کلر

یکی از متداول ترین روش هایی که از قدیم الایام در نگهداری استخرها استفاده می شد استفاده از کلر برای ضدعفونی است، استفاده از کلر معایبی نیز دارد که به توضیح آن می پردازیم.

کلر استخر

معایب: کلر به شدت به سطح pH وابسته است. اگر چند نفر با هم وارد آب می شوند و در استخر باغ شما شنا می کنند، باید از PH آگاه باشید. بعد از اینکه چند نفر وارد آب می شوند، اگر هر کدام از آنها کرم، ژل مو یا حتی عرق بدن داشته باشند باعث تغییر PH آب و پخش آن می شود، معمولا PH آب برای استخرها، به خصوص استخرهای عمومی که برای شنا، در محدوده 4.7 تا 2.7 است. از آنجایی که استخرهای باغ باز هستند، شرایط جوی نیز بر pH تأثیر می گذارد.

2- بر اساس دستور وزارت بهداشت و استانداردهای معین، میزان کلر تزریقی به آب استخر در محدوده 3-1 PPM می باشد که ورود افراد مختلف به استخر بسته به وضعیت سلامت هر یک می باشد. باعث ورود آلاینده های مختلف به آب استخر می شود و به ناچار باید مقدار بیشتری برای حذف این آلودگی ها استفاده شود، در نگهداری استخر باید دقت شود، استفاده بیش از حد از کلر می تواند آسیب های جبران ناپذیری به استخر وارد کند.

نگهداری استخر در فضای باز

تمام مواردی که در مورد نگهداری استخر در قسمت نگهداری استخر باغ بیان کردیم، در مورد استخرهای روباز نیز صدق می کند، اما یک سری نکات اضافی و متفاوت وجود دارد که برای شما توضیح می دهیم؛

سختی کلسیم:

یکی از اصولی که در نگهداری استخر باید به آن توجه زیادی داشته باشید، دقت سختی کلسیم آب است که اگر مقدار کلسیم آب از حد معینی بیشتر شود، در سطح آب رسوب می کند. استخر و تجهیزات و آسیب های زیادی به خصوص به تجهیزات وارد می کند. اگر میزان کلسیم آب استخر زیاد است با یک متخصص مشورت کنید تا راه حل مناسب را به شما بگوید.

پس از آزمایشات اولیه، اگر سختی کلسیم در آب استخر شما بالاست، باید مقداری از آبی را که برای پر کردن استخر خود استفاده می‌کنید، برای آزمایش و آنالیز بیشتر با توجه به میزان سختی کلسیم به آزمایشگاه بفرستید. آب استخر شما باید در محدوده 200-250 PPM باشد.

فلزات محلول:

وجود یون های فلزی در آب استخر باعث تغییر رنگ آب می شود و معمولاً فلزات آهن، مس و منگنز در آب استخر یافت می شود، در صورت وجود فلز، آب استخر شما نباید حاوی هیچ نوع فلزی باشد. در استخر، حتما منبع آن را شناسایی کرده و در صورت امکان آن را حذف کنید.

هیپوکلریت:

هیپوکلریت یکی از راه های نگهداری از استخر است و هیپوکلریت را می توان به راحتی انجام داد زیرا داخل دستگاه هیپوکلریت یک پمپ کوچک دیافراگمی یا پیستونی وجود دارد که با تزریق مقدار دقیق کلر به استخر نگهداری و راه اندازی آن بسیار آسان است. می تواند به راحتی دیافراگم یا پیستون را حرکت دهد.

کلر مایع:

مایع سازی کلر با استفاده از سیلندرهای آهنی سنگین انجام می شود که فشار زیادی به کلر وارد می کند به طوری که به مایع تبدیل می شود.برخی از استخرها روزانه بیش از 23 کیلوگرم کلر مصرف می کنند که بهتر است از کلر مایع استفاده شود. به صرفه تر است.

کلر-آمونیاک:

گاهی اوقات رسوبات و باقیمانده ها آنقدر سرسخت هستند که با کلرزنی معمولی حذف نمی شوند، به عنوان مثال، اگر استخر بیش از حد در طول روز استفاده شود، کلر موجود در استخر از بین می رود، بهترین راه حل برای نگهداری طولانی مدت کلر. در آب استفاده از ترکیب کلر-آمونیاک با کلرامین است که باعث افزایش تثبیت کلر در آب می شود.

نکته: کلرامین نوعی ضدعفونی کننده بسیار موثر است.

برم:

برم را به صورت جوشان یا حل شده به گردش آب استخر اضافه می کنند تا آب استخر حفظ شود که این کار بسیار اشتباهی است زیرا برم بسیار خورنده است و بسیار سفت است و آب زیادی می گیرد.

باید کنترل شود زیرا گازهای سنگین منتشر می کند اگر از برم برای نگهداری استخر استفاده می کنید استفاده از آن را متوقف کنید.

اوزن:

سم قوی‌تری است که از کلر قوی‌تر است، اما عموماً به دلایل مختلف از جمله هزینه بالا و اقدامات احتیاطی که باید در هنگام استفاده از آن انجام شود، استفاده نمی‌شود و وارد دستگاه تنفسی شده و باعث تحریک چشم می‌شود و به ازن ترجیح داده می‌شود. .

اشعه ماوراء بنفش:

این تکنیک برای عبور آب تصفیه شده نیاز به یک محفظه تصفیه مخصوص دارد به این صورت که لامپ های فرابنفش را در داخل این محفظه قرار می دهید تا آب ورودی به این محفظه تصفیه در معرض نور فرابنفش قرار گیرد. نور لامپ ها آب را ضد عفونی می کند
د- کدر بودن آب، خاصیت ضدعفونی کنندگی اشعه ماوراء بنفش را کاهش می دهد و به دلیل گرانی این لامپ ها، باید مراقبت بیشتری نسبت به آن ها داشت.

نگهداری استخر ویلا

ویلاهای بدون استخر شیک و مجلل چندان جذاب نیستند، اگر شما هم ویلای استخردار زیبا دارید بهتر است با اصول نگهداری استخر ویلا آشنا شوید. استخر ویلا مورد استفاده تمامی اعضای خانواده برای شنا و استحمام می باشد به خصوص در فصل بهار و تابستان که هوا خوب و گرم است استفاده از استخر بیشتر می شود.

معمولا در فصول سرد پاییز و زمستان استخر کاملا بلا استفاده می ماند و ممکن است آن را به دست فراموشی بسپارید و به تجهیزات و بدنه استخر آسیب جدی وارد کند، به خصوص در فصول سرد سال. سال، بهتر است آب را تخلیه کنید تا زمانی که می خواهید دوباره از آن استفاده کنید، هزینه اضافی برای راه اندازی مجدد یا تعمیر آن پرداخت نکنید.

مرحله اول برای آماده سازی و محافظت:

ابتدا تجهیزات استخر را بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکلی وجود ندارد به خصوص موتور تجهیزات. شما باید سیستم سرمایش و گرمایش استخر را با توجه به روکش یا باز بودن استخر تنظیم کنید. استخرهای روباز نیازی به استفاده از سیستم تهویه و تنظیم سرما و گرمای محیط ندارند، بلکه فقط مواظب حفظ تعادل دمای آب باشید، پمپ ها و صافی های استخر را به طور منظم و با دقت بررسی کنید و زمانی که آبکش شد سریعا آبکش را خالی کنید. کامل است.

امکانات استخر

توجه به ایمنی و تمیزی محوطه اطراف استخر نیز از اصول نگهداری استخر می باشد. سطوح داخلی و خارجی استخر را همیشه بررسی کنید، زیرا در صورت داشتن مشکل یا عدم ایمنی لازم می توانند به یکی از اعضای خانواده آسیب وارد کنند، کانال های ورودی و خروجی آب را بررسی و بررسی کنید و در صورت وجود مشکل در تجهیزات اگر از فلز در استخر خود استفاده کرده اید، باید در اسرع وقت آن را بررسی کنید تا در صورت زنگ زدگی و آسیب دیدگی سریع مشکل برطرف شود و از نشتی احتمالی جلوگیری شود.

تجهیزات نگهداری استخر ویلا:

همیشه سعی کنید از بهترین تجهیزات نگهداری استخر استفاده کنید زیرا استفاده از تجهیزات به روز و باکیفیت باعث کاهش هزینه های احتمالی و اضافی در آینده می شود. نت و … از جمله تجهیزات مورد استفاده نگهداری استخر است. .

نکات بیشتر برای نگهداری استخر ویلا: اگر مدت زیادی است که از استخر ویلای شما استفاده نمی شود و در پایین آن مقداری آب وجود دارد، آن را تخلیه کرده و آب تازه را به داخل استخر پمپ کنید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا استخر شما کاملا تمیز شود. بودن

بهتر است پمپ حرارتی 24 ساعته روشن باشد و آب از فیلترها عبور کند تا مواد اضافی و کدورت آب از بین برود.

برای حفظ جریان آب استخر، قبل از روشن کردن پمپ، فیلترها و مبدل های حرارتی را تهویه کنید، معمولا دمای استخرهای ویلا 26 یا 27 درجه سانتیگراد است. همچنین باید تعادل آب را با استفاده از کیت های اندازه گیری آب اندازه گیری کنید، این کیت ها شیمیایی هستند و وظیفه آنها اندازه گیری میزان کلر و PH آب است.

مقدار کلر مورد نیاز خود را از یک متخصص بپرسید اما نباید کمتر از 1ppm باشد زیرا کمتر از این مقدار نمی تواند از رشد جلبک و پوشش گیاهی جلوگیری کند به استخر شوک زده و از ابتدا تصفیه را انجام دهید و پس از آن اضافه کنید. 2 پی پی ام کلر به آب بزنید تا تمام باکتری های استخر از بین برود، البته گاهی برخی از باکتری ها سرسخت هستند و لازم است دوز کلر را کمی بیشتر از آن افزایش دهید. از مقدار آن استفاده کنید تا تمام باکتری ها به طور کامل از بین بروند و استخر تمیز شود.

پس از رفع مشکلات آلودگی استخر، تمام پارامترها مانند دمای تعادل، کلر و مواد شیمیایی را به نسبت صحیح تنظیم کنید. دقت کنید که مقدار کلر از 2 پی پی ام و PH آب از 7 بیشتر نشود زیرا مشکلاتی از جمله بیماری های پوستی را به دنبال دارد.استخر مجهز به سیستم فیلتراسیون و استفاده از سقف می باشد.

پوشش استخر یکی از نکات کلیدی نگهداری استخر است زیرا روکش از ورود آن جلوگیری می کند و از آلودگی های خارجی به داخل استخر جلوگیری می کند.

نگهداری استخر در منزل

بسیاری از افراد دوست دارند در خانه خود استخر داشته باشند، اما به دلیل هزینه های بالایی که فکر می کنند باید برای ساخت استخر خانگی هزینه کنند، از ساخت استخر صرف نظر می کنند. در اینجا نکات اصلی و تجهیزات مورد نیاز برای ایجاد استخر در خانه آورده شده است، ما خانه را برای شما توضیح می دهیم تا بتوانید آگاهانه تر در مورد آن تصمیم بگیرید.

پمپ تصفیه آب استخر:

اگر آب استخر راکد بماند، ممکن است آلوده شود و زمینه رشد جلبک ها و میکروب ها را فراهم کند، بنابراین آب استخرهای خانگی باید به پمپ تصفیه وصل شود تا آب داخل آن تصفیه شود و تصور اینکه پمپ ها و تجهیزات فیلتراسیون فقط برای استخرهای بزرگ و عمومی هستند کاملاً اشتباه است.

تمیز کننده استخر خانگی:

همانطور که از نام آن پیداست، تمیز کننده زباله ها را بر عهده دارد، گاهی به دلیل اینکه استخر داخل حیاط است، در اثر باد و … سنگریزه ها، زباله های ریز و … وارد آب می شود. استخر، تعویض مداوم آب در استخر کار دشواری است، علاوه بر آن منجر به از دست دادن آب می شود، به گونه ای که آب را به درون خود می مکد و پس از حذف کامل زباله ها و آلودگی آب، آب را از بین می برد. از طرف دیگر بیرون می آید

قرص کلر

این قرص ها حاوی کلر هستند جوشان هستند و برای استخرهای خانگی مناسب هستند و استخر شما را سم زدایی می کنند، قرص کلر یکی از اقلام ضروری برای نگهداری استخر شماست.

روکش استخر خانگی:

روکش ها برای مواقعی که استخر شما در حیاط یا خارج از منزل است مناسب است و برای جلوگیری از ورود گرد و غبار می توانید به دلیل مقاومت در برابر حرارت، روکش های برزنتی برای استخر خود تهیه کنید و در برابر نور خورشید و سرما به طور متفاوتی مقاوم است. مناسب ترین پوشش است و علاوه بر محافظت از آب استخر در برابر آلودگی، در برابر رطوبت نیز مقاوم بوده و پوسیده و آسیب نمی بیند.

شما می توانید استخرهای آماده خانگی را در بازار به همراه تمامی وسایل مورد نیاز خریداری کنید که هزینه کمتری برای شما به همراه خواهد داشت.

تعمیر و نگهداری استخر و جکوزی

عملکرد صحیح و به دور از هرگونه مشکل مهم ترین موضوع بعد از ساخت استخر و جکوزی می باشد که در زیر مواردی را که باید بعد از ساخت استخر و جکوزی رعایت کنید آورده شده است.

1- ابتدا آب استخر را خالی کنید

2- وارد تصفیه خانه شده و پمپ های تصفیه و گرمایش را روشن کنید

3- دما را تنظیم کنید، مناسب ترین دمای استخر 29-30 درجه است

4-کیفیت بهداشتی و شیمیایی آب را بررسی کنید

5- پمپ را به مدت 24 ساعت روشن نگه دارید تا تمام آب استخر و جکوزی تصفیه شود و کدورت آب از بین برود.

6- پس از روشن شدن پمپ ها، مبدل های حرارتی و فیلترهای تصفیه باید مرتباً هواگیری شوند.

7- همانطور که می دانید آب بعد از مدتی کثیف می شود، تکنسین های مسئول باید همیشه حواسشان به آب استخر باشد و در مواقع لزوم آب استخر را تعویض کرده و یا برای تمیزی و نگهداری استخر به صورت دوره ای مواد شیمیایی مانند کلر اضافه کنند. دوز تزریق کلر به شرایط استخر و پمپ های دوز بستگی دارد.

نکته: می توانید کلر 100 درصد طبیعی را مستقیماً به آب استخر اضافه کنید، اما کلری که درصد خلوص آن کمتر از 100 درصد است باید به جای کلر با آب مخلوط شده و پس از ته نشین شدن به آب اضافه شود. می توانید از سولفات مس، تزریق ازن با دستگاه ازن یا سولفات آلومینیوم استفاده کنید.

تعمیر و نگهداری موتورخانه و استخر

نگهداری استخر بسیار حساس است اگر طراحی استخر علمی و دقیق نباشد بعد از گذشت مدتی از ساخت با مشکلات زیادی مواجه می شود مسئول سرویس استخر باید حواس پنج گانه خود را به کار گیرد که از جمله این موارد می باشد. به عنوان احساس بویایی و بینایی او مشکلات شیمیایی استخر را درک می کند و با عملکرد تجهیزاتی مانند پمپ ها و فیلترها آشنایی کامل دارد، آنچه باید در مورد نگهداری استخر بدانید.

 

تعمیر و نگهداری و تعمیر کاسه استخر:

در صورتی که ساخت استخر با اصول و دقت کامل انجام شود، معمولاً در صورت داشتن مشکلاتی مانند نشتی یا ترک خوردگی استخر، مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد. به هر دلیلی خدمات کاری لازم باشد قبل از بروز مشکلات بیشتر از طرف کارفرما به وی اطلاع داده شود تا اقدامات لازم را برای نگهداری استخر انجام دهد.

سرویس و نگهداری تاسیسات استخر:

سرویس کار باید همیشه به تابلو برق، اتصالات و تجهیزات توجه کند تا در صورت وجود مشکل، آن را برطرف کند، در صورت وجود پمپ، حداقل هفته ای یک بار صافی پمپ های استخر تمیز شود. اگر صدای غیرعادی ایجاد کند یا لرزش داشته باشد، پمپ باید به طور حرفه ای بازرسی شود تا علت آن مشخص شود.

در کنار، تمیز کردن فیلتر برای حذف آلودگی، تعویض سیلیس هر سال و غیره است. از جمله مواردی است که باید در نگهداری استخر و امکانات آن رعایت شود

شیمی آب استخر:

یکی از مهم ترین اصولی که در نگهداری استخر باید رعایت شود، حفظ خواص و تعادل شیمیایی آب استخر است، زیرا در صورت بروز مشکل از نظر شیمیایی آب، می تواند به سلامت افراد شناگر در استخر آسیب برساند. مواد ضدعفونی کننده به ویژه کلر باید به شدت رعایت شوند، میزان کلر مصرفی باید به گونه ای باشد که PH آب بین 2.7 تا 6.7 حفظ شود، جارو کردن کف استخر نیز یکی از اصول بهبود و حفظ کیفیت آب است. استخر، کمک خواهد کرد.

نازک کاری استخر:

تعمیرکار استخر باید هر بار دیوارهای استخر را برای سرویس بازرسی کند و اقدامات لازم را برای رفع مشکلات از جمله مشکلات مربوط به نازک کاری استخر مانند از بین رفتن بست و شکستگی سرامیک مشخص انجام دهد.

تعمیر و نگهداری موتورخانه:

بویلر، چیلر و غیره. بخشی از تجهیزات موتورخانه هستند که وظیفه گرمایش بخش استخر را بر عهده دارند، ساختمان هایی که دارای استخر هستند معمولاً از موتورخانه گرمایش مشترک برای ساختمان و استخر استفاده می کنند و سیستم گرمایش استخر و ساختمان کاملاً وابسته هستند. البته استفاده از دستگاه گرمایشی می تواند در کاهش هزینه ها بسیار موثر باشد زیرا در صورت بروز مشکل در دستگاه، استخر یا ساختمان به راحتی می توانید با یک شرکت هماهنگ کنید. عیب یابی و سرویس موتورخانه.

نگهداری استخر در منزل

نگهداری از استخر خانگی در فصول مختلف سال قوانینی دارد که باید رعایت شود که در اینجا به شما می گوییم؛

نگهداری از استخر خانگی در فصل زمستان: معمولا در فصل زمستان استخر بلا استفاده و فراموش شده می ماند، بهتر است قبل از شروع فصل سرما نکات زیر را رعایت کنید.

ابتدا تمام نرده های اطراف استخر را بردارید و آنها را به همراه فیلترها، آسترها و کفگیرها کاملا تمیز کنید.
پس از تخلیه کامل آب استخر، دیواره ها و کف استخر را با مواد شوینده مناسب و برس نرم کاملاً بشویید، سپس آن را تخلیه کنید تا تمام آلودگی ها کاملا پاک شوند.
پس از تکمیل T یک بار استخر را پر کنید و PH را اندازه بگیرید تا از سطح قابل قبول کلر و قلیایی اطمینان حاصل کنید.

توجه: در فصل زمستان بهتر است از روکش زمستانی روی استخر خود استفاده کنید زیرا دمای پایین و زیر صفر به اجزای استخر مانند دیوارها و تجهیزات آسیب می رساند.

تعمیر و نگهداری استخر بهار:

با فرا رسیدن فصل بهار، زمان برداشتن پوشش استخر و آماده سازی آن برای استفاده، پر کردن مجدد استخر با آب و متعادل کردن مراحل تمیز کردن و افزودن مواد شیمیایی فصلی به آب استخر، پمپ ها و راه اندازی مجدد سیستم های فیلتراسیون پس از بررسی است. برای از بین بردن جلبک ها یا باکتری هایی که ممکن است در طول زمستان رشد کرده باشند، از درمان شوک کلر استفاده کنید. .

نکته: برای استخرهای آستردار، بهتر است مواد شیمیایی را که می خواهید به استخر شوک اضافه کنید، در یک سطل آب گرم حل کنید و سپس به استخر اضافه کنید. بهتر از افزودن مستقیم به آب استخر، این یک روش خوب نگهداری استخر است که از استخر در برابر آسیب هایی مانند سفید شدن محافظت می کند.

نحوه نگهداری آب استخر  خانگی در فصل تابستان:

بیشترین زمانی که افراد از استخر منزل خود استفاده می کنند در فصل تابستان است، بنابراین رعایت نکات بهداشتی و نگهداری استخر بیش از پیش ضروری است مانند:

هفته ای یک بار آب استخر را چک کنید و مطمئن شوید که عاری از باکتری و جلبک است و مواد کنترل کننده متعادل هستند. سطح کلر مناسب برای آب استخر در تابستان 1-3 PPM است. PH مناسب برای این فصل بین 2.7 تا 6.7 است نباید از این محدوده بیشتر یا کمتر باشد، به یاد داشته باشید که کف استخر را تمیز کنید تا زباله های ریز پاک شود، سیستم فیلتراسیون را حداقل 12 ساعت روشن نگه دارید.

نگهداری از استخر خانگی در فصل پاییز: تمام مواردی که در مورد فصل تابستان ذکر کردیم باید در فصل پاییز نیز رعایت شود، اما نکات بهداشتی و نظافتی را بیشتر کنید و بیشتر جارو کنید، برگ های درختان در فصل می ریزند. فصل پاییز است و می تواند توسط عوامل مختلف به داخل آب استخر هدایت شود و باعث گرفتگی سبد کفگیر، پمپ و لوله کشی شود.

قبل از این کارها باید مراقب باشید که آنها را از استخر خارج کنید، اجازه ندهید برگها به ته استخر بروند، به دلیل استفاده کمتر از استخر، راه اندازی کنید.

شیمی استخر را در سطح پایین‌تری نسبت به تابستان نگه دارید، پمپ‌ها را برای مدت کوتاه‌تری نسبت به روشن کردن آن در تابستان روشن کنید، هر چیزی بین 4-8 ساعت کافی است، البته بستگی به میزان استفاده شما از استخر دارد.

نکات ایمنی: از آنجایی که هر خانواده ممکن است یک کودک کوچک یا یک حیوان خانگی داشته باشد، رعایت تعدادی از مسائل ایمنی مانند نصب حصار در اطراف استخر برای جلوگیری از سقوط تصادفی کودک یا حیوان به داخل استخر ضروری است. بچه ها باید شنا کنند شنا را یاد بگیرند زیرا به شنا علاقه دارند و اگر شنا بلد نباشند می توانند در استخر غرق شوند مواد شیمیایی را که برای نحوه نگهداری آب استخر استفاده می کنید دور از دسترس کودکان و شعله های آتش نگه دارید.

هزینه نگهداری استخر خانگی

اولین نکته در نگهداری استخر خانگی تجهیزات آن است، از آنجایی که تجهیزات استخر مانند پمپ و تجهیزات فیلترینگ بسیار گران است، نگهداری بدنه و دیواره استخر نکته بعدی نگهداری استخر است که در فصول مختلف باید رعایت شود. با توجه به عدم پرداخت هزینه های غیرضروری به دلیل بی توجهی به نکات نحوه نگهداری آب استخر ، هزینه هایی که برای نحوه نگهداری آب استخر باید بپردازید شامل موارد زیر می باشد.

هزینه فیلتر:

اگر به طور مرتب تمیز نشود، خراب می شود و باید هزینه تعمیر یا تعویض آن را پرداخت کنید.

گیج فشار:

ممکن است به دلیل فشار کثیفی و زباله از فیلتر آسیب ببیند و باید آن را تعویض کنید، البته هزینه گیج فشار زیاد نیست.

اورینگ و واشر:

این قطعات وظیفه حفاظت از قسمت های داخلی سیستم را بر عهده دارند، سعی کنید اورینگ ها و واشرهای پمپ ها و فیلترهای قدیمی را تعویض کنید تا از هزینه های بالا در آینده جلوگیری کنید.

استخدام تعمیر و نگهداری استخر

همیشه انجام کاری مستلزم مدیریت و اجرای یک نفر است، استخرها، به ویژه استخرهای عمومی یا ساختمان هایی که توسط چند نفر استفاده می شود، باید فرد یا افرادی داشته باشند که به طور مرتب از تجهیزات، تزریق مواد شیمیایی و تمیز کردن فیلترها و تجهیزات تصفیه، مراقبت کنند. مدیریت زمان روشن و خاموش شدن پمپ و غیره، بنابراین باید افرادی را استخدام کنید تا همه این کارها را به طور منظم انجام دهند و استخر خود را حفظ کنند.

نحوه نگهداری آب استخر سرپوشیده

استخرهای سرپوشیده ای که در داخل فضای سرپوشیده قرار می گیرند مشکلاتی مانند آلودگی برگ درختان، کثیفی و گرد و غبار را نخواهند داشت، اما باید تمام نکاتی که در این مقاله برای استخرهای خانگی و کلبه ای ذکر شد رعایت شود. مواردی مانند روش و دوز تزریق مواد شیمیایی استخر، تنظیم PH، تمیز کردن سیستم فیلتر، پمپ متعادل کننده دما و غیره. از جمله تعمیرات استخر سرپوشیده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *