استخر, دسته‌بندی نشده

هوشمندسازی استخر یا استخر هوشمند چیست؟

استخر هوشمند

استخر هوشمند چیست؟

خانه ها همیشه هوشمندتر می شوند. اما آیا استخر شما نیز با این فرآیند هوشمند پیش می رود؟ این مقاله هر آنچه را که باید در مورد استخر هوشمند بدانید را به شما می گوید. با خواندن این مقاله همچنین متوجه خواهید شد که اپلیکیشنی که روی گوشی هوشمند یا تبلت خود نصب می کنید باید چه ویژگی هایی برای مدیریت سیستم استخر هوشمند داشته باشد.

استخرهای هوشمند درست مانند خانه های هوشمند هستند. فن آوری ها و نوآوری های جدید در صنعت استخر این امکان را برای تجهیزات و سیستم های مرتبط با استخر فراهم کرده است تا نسبت به گذشته خودکارتر شوند. به این ترتیب می توانید زمان کمتری را برای نگهداری استخر خود صرف کنید و بیشتر از آن لذت ببرید.

یک استخر هوشمند می تواند به طور خودکار نور و گرمایش خود را تنظیم کند و حتی آب خود را تصفیه و ضد عفونی کند. تمام این کارها را می توان تنها با یک کلیک روی گوشی هوشمند، تبلت یا کامپیوتر خود انجام داد.

مزایای استخرهای هوشمند چیست؟

استخرهای هوشمند چندین مزیت مهم نسبت به استخرهای سنتی دارند:

راه اندازی آسان

نگهداری استخر یک کار پیچیده است. باید خیلی چیزها را سنجید؛ از جمله: نظافت، روشنایی و گرم کردن استخر و اطمینان از اینکه استخر حاوی مقدار صحیح مواد ضدعفونی کننده باشد و ایمنی و سلامت آب حفظ شود. “Swimming Pool Smart” تمامی این فرآیندها را بسیار آسان می کند. سیستم استخر شما را می توان از طریق یک برنامه در تلفن هوشمند یا رایانه لوحی خود کنترل کرد. از طریق این اپلیکیشن می توانید به راحتی و به طور همزمان تمامی فرآیندهای مربوط به استخر خود را مدیریت کنید. به این ترتیب دیگر نیازی به کنترل دستی تجهیزات استخر و نگهداری از استخر طبق برنامه از پیش تعیین شده ندارید.

شما می توانید استخر هوشمند را از هر نقطه ای از طریق برنامه کنترل کنید. بنابراین می توانید استخر خود را هنگامی که در محل کار هستید راه اندازی کنید تا زمانی که به خانه می رسید آماده استفاده باشد.

صرفه جویی در زمان

تعمیر و نگهداری استخر سنتی زمان بر و دشوار است. اما یک استخر هوشمند بسیاری از وقت گیرترین کارهای تعمیر و نگهداری را خودکار می کند. بنابراین، دیگر نیازی به صرف زمان زیادی برای انجام چنین کارهای وقت گیر ندارید.

صرفه جویی در هزینه

بسیاری از صاحبان استخر احساس می کنند که ارتقای استخر خود به یک استخر هوشمند، بسیار گران است. با این حال، با پیشرفت تکنولوژی، سیستم های استخر هوشمند به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر شده اند. هوشمند کردن استخر با مصرف انرژی کمتر، هزینه های مرتبط را کاهش می دهد. جدیدترین سیستم‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نسبت به سیستم‌های قبلی خود کارآمدتر باشند. به علاوه، از آنجایی که می توان یک استخر هوشمند را از راه دور با استفاده از تلفن خود راه اندازی و کنترل کرد، می توانید در صورت فراموشی، چراغ ها یا سایر تجهیزات استخر را از راه دور خاموش یا تنظیم کنید. این نه تنها باعث صرفه جویی در هزینه می شود، بلکه سازگار با محیط زیست نیز می باشد.

افزایش ارزش و قیمت خانه

یک استخر هوشمند افزایش ارزش ملک شما را تضمین می کند زیرا خدمات بسیاری را برای صاحب استخر به روشی سریع تر، آسان تر و ارزان تر ارائه می دهد.

هوشمندسازی استخر شامل کدام قسمت استخر می شود؟

محصولات بی شماری برای هوشمندسازی استخرها وجود دارد. به طور کلی، چهار زمینه اصلی وجود دارد که بهبود هوشمندانه‌تر می‌تواند تفاوت بزرگی در استخر شما ایجاد کند:

سیستم کنترل استخر

با سیستم کنترل از راه دور استخر می توانید تمام عناصر هوشمند استخر خود را کنترل کنید. چنین سیستمی به شما این امکان را می دهد که تجهیزات استخر خود را مدیریت کنید و تنظیمات را با فشار دادن یک دکمه تغییر دهید.

کنترل چنین سیستمی از طریق یک اپلیکیشن در گوشی هوشمند یا تبلت یا از طریق یک نرم افزار یا کنترل پنل مبتنی بر وب در رایانه شما امکان پذیر است. علاوه بر این، این سیستم می تواند با سایر فناوری های خانه هوشمند مانند Google Home یا Amazon Echo همگام شود.

سیستم های کنترل از راه دور استخر به گونه ای طراحی شده اند که مدیریت کارهای مختلف نظافت و نگهداری استخر هوشمند شما را بسیار آسان کرده و زمان صرف شده برای این کارها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

پمپ استخر اتوماتیک

برای اینکه سیستم استخر شما به طور موثر کار کند، ضروری است که آب استخر به درستی گردش کند. گردش مناسب تضمین می کند که دمای آب در سراسر استخر ثابت می ماند و برای شنا مناسب است. این عمل همچنین آب را سالم و بهداشتی نگه می دارد و از تکثیر و رشد جلبک ها و باکتری ها در استخر شما جلوگیری می کند.

پمپ های قدیمی انرژی زیادی بین 1600 تا 2000 وات مصرف می کنند که نه تنها برای محیط زیست مضر است، بلکه بسیار گران است. این باعث می شود که برخی از صاحبان استخر پمپ استخر خود را به اندازه کافی برای صرفه جویی در هزینه کار نکنند. به این ترتیب عملیات تصفیه، ضدعفونی و گرم کردن آب به درستی انجام نمی شود.

به همین دلیل است که نصب یک پمپ اتوماتیک مدرن منطقی و معقول به نظر می رسد. این پمپ ها تا 85 درصد انرژی کمتری نسبت به پمپ های قدیمی معمولی مصرف می کنند. بنابراین، استفاده از آن بسیار ایمن تر و ارزان تر است. پمپ های هوشمند استخر می توانند 24 ساعته با بالاترین کیفیت کار کنند. اگر به دلایلی می خواهید پمپ را خاموش کنید، می توانید به راحتی از راه دور با گوشی هوشمند خود این کار را انجام دهید.

ازن زن هوشمند

حفظ مقدار مناسب کلر یا سایر مواد ضدعفونی کننده در آب نقش اساسی در حفظ سلامت و ایمنی استخرها دارد. این فرآیند اغلب وقت گیر است و شامل اندازه گیری مقدار pH و همچنین اطمینان از متعادل بودن مقدار کلر در آب است. یک کلره ساز نمک هوشمند می تواند سطح pH آب استخر شما را آزمایش کند و مقدار مناسبی کلر را به آب استخر تزریق کند تا سطح آن ثابت بماند. می توانید ازن زن هوشمند را از راه دور از طریق تلفن هوشمند خود کنترل کنید و تنظیمات آن را بر اساس نیاز خود تغییر دهید. به این ترتیب می توانید به طور مرتب میزان کلر موجود در استخر را کنترل کنید و استخری تمیز و سالم داشته باشید.

ازن زن استخر

سیستم خود تمیز شونده استخر

تمیز کردن استخر زمان بر است و نیاز به استفاده از بسیاری از مواد شیمیایی ناخوشایند دارد. سیستم هوشمند نظافت استخر این مشکلات را حل می کند. این سیستم اتوماتیک است و در کف استخر شما تعبیه شده است. این سیستم شامل نازل هایی است که در صورت عدم استفاده قابل مشاهده نیستند. در این سیستم آب از کف استخر به سمت بالا رانده شده و زباله ها را به سمت زهکشی استخر هدایت می کند. تمیز کردن استخر از پایین به بالا باعث می شود که تمام قسمت های استخر تمیز شوند. سیستم های قدیمی تمیز کردن استخر نمی توانند به این هدف دست یابند زیرا فقط یک سوم آب را روی استخر به گردش در می آورند. بنابراین باکتری ها و جلبک ها به راحتی در آب رشد می کنند و استخر شما دیگر محیط امنی برای شنا نیست.

این تنها مزیت سیستم تمیز کردن خودکار هوشمند استخر نیست. از آنجایی که این سیستم آب را بسیار کارآمدتر به گردش در می آورد، انرژی کمتری مصرف می کند و میزان مواد شیمیایی مورد نیاز برای تمیز کردن استخر را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. این کار هزینه های استخر شما را کاهش می دهد و محیط ایمن تر و سالم تری برای شناگران ایجاد می کند. این سیستم سازگارتر با محیط زیست است. علاوه بر این، استخر هوشمند شما به هیچ وجه نیازی به تمیز کردن دستی نخواهد داشت.

ویژگی های اپلیکیشن استخر هوشمند چیست؟

کار با این اپلیکیشن باید بسیار آسان باشد و این فرصت را به شما بدهد که حتی اگر اهل کار با تکنولوژی نیستید به راحتی بتوانید از آن استفاده کنید. همچنین باید به‌روزرسانی‌های منظم و رایگان را ارائه کند و نصب آن آسان باشد. به این ترتیب هیچ اختلالی در سیستم استخر هوشمند شما ایجاد نمی شود و در آینده امکان مدیریت سیستم از طریق اپلیکیشن وجود خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *