تصفیه آب استخر, ضدعفونی کننده استخر

ازن زن استخر چیست؟ (ضدعفونی کننده اتوماتیک استخر)

ازن زن استخر

امروزه استفاده از ازن زن به دلیل مزیتی که نسبت به کلرزن ها دارند رایج شده است. ازن زن ها برخلاف کلر اثراتی مانند قرمزی چشم، خارش پوست و بوی نامطبوع را ندارند.

ازن یه اکسید کننده قوی برای ضدعفونی کردن آب استخرها است. آب های که با ازن ضدعفونی می شوند هیچ بو و مزه ای ندارند و بسیار تمیز هستند  ولی نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که ازن به تنهایی نمیتواند باعث ضدعفونی  شود زیرا ازن مانند کلر پایدار نیست و وجود کلر برای از بین بردن آلودکی های ثانویه الزامی است. یک سیستم اوزنی برای تصفیه آب استخر که از نظر بهداشت فردی، اقتصاد و حفظ محیط زیست یک سیستم بارز است.

ازن زن استخر

ازن چیست؟

ازن یک گاز یا فرمول شیمیایی O3 است که از ترکیب یک اتم ناپایدار (O1) با یک مولکول (O2) به دست می آید. ازن یک اکسید کننده قوی برای ضدعفونی آب است که بیش از یک قرن است که در این زمینه استفاده می شود. اوزون مانند کلر عمل می کند، با این تفاوت که برای استفاده کنندگان از استخر عوارض جانبی ندارد. پس از عمل اوزون به اکسیژن تبدیل می شود. با این حال، مقدار کمی کلر 10٪ مورد نیاز است. آب استخر ازن نرم، تمیز و بدون بو و مزه است. بیرون آمدن از چنین استخری مانند بیرون آمدن از حمام است. استخرهای ازن بسیار مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست هستند، حتی می توانید درختان باغ خود را از آب استخر خود آبیاری کنید.

نحوه عملکرد دستگاه ازن زن :

نحوه ی عملکرد به این صورت است که اکسیژن هوا رو می‌گیرد و توسط لامپ فرابنفش موجود در دستگاه مولکول اکسیژن را به ازن ناپایدار تبدیل می‌کنند و بعد از ترکیب با مولکول اکسیژن ازن را تشکیل میدهند و در نهایت به آب تزریق می شوند.

ازن از طریق واکنش اکسیداسیون بر روی موادی که قابلیت اکسید دارند تاثیر می گذارد و باعث افزایش توانایی جذب این مواد در فرایند تصفیه و شفاف سازی آب استخر می شوند.

عملکرد دستگاه ازن زن ژنراتور مانند یک جاروبرقی عمل می کند: از هوا می گیرد و با لامپ UV در دستگاه، مولکول دستگاه را به یک اتم پایه (O1) تبدیل می کند که با یک مولکول معمولی ترکیب می شود و آن را تشکیل می دهد. Venturi manifold به آب تزریق می شود. ازن با واکنش اکسیداسیون (ترکیب با خواص) بر تمام مواد اسیدی (مانند جلبک ها، باکتری ها، بدن، عرق و آدرا و غیره) تأثیر می گذارد. این ترکیبات شناسایی شده، وقتی با هم ترکیب شوند، می توانند جذب این مواد را از آب افزایش دهند. هنگامی که ازن اتم ناپایدار را از دست می دهد، دوباره برای اکسیژن قابل قبول می شود.

ازن زن استخر

مزایای ازن زن :

افزایش بازدهی و راندمان فیلتراسیون

بدون رنگ، بو و مزه

گندزدایی قوی

کاهش مصرف کلر

کاهش میزان لجن

قیمت به نسب ارزان

ازن زن استخر

نکات قبل از انتخاب دستگاه ازن :

 

غلظت ازن تولیدی: غلظت ازن تولیدی باید به مقدار مناسب باشد و در صورتی که کمتر باشد می تواند باعث رشد باکتری ها در استخر شوند.

 

برق مصرفی:

بعضی از این دستگاه ها به دلیل قدیمی بودن مصرف برق بالایی دارند و باید به آن توجه شود.

ازن زن استخر

 ظرفیت تولید ازن:

اگر ظرفیت دستگاه کمتر از مقدار مورد نیاز باشد مشکلات استخر را تشدید می کند و اگر ظرفیت بیشتر باشد ،مقدار ازن اضافی باید قبل از ورود به استخر کاملا حذف کرد.

 

جنس دستگاه مولد ازن:

جنس این دستگاه از نوع استینلس استیل ۳۱۶ می باشد تا در برابر فشار و خوردگی مقاومت لازم را داشته باشد.

 

قیمت ازن زن:

قیمت این دستگاه متناسب با برند، جنس و کیفیت دستگاه مورد استفاده متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *