آبنمای استخر

انواع آبنمای استخر و کاربرد آبنما  

آب نما استخر

از آبنمای استخر جهت تزئینات و زیبایی بیشتر نمای استخرها و هم چنین ایجاد فضایی آرامش بخش استفاده می کنند. از آبنماهای با جریان آرام در محیط های آرام و ساکت استفاده می‌کنند و از آبنماهای فواره ای و آبشاری در محیط های شلوغ و پر سر‌ و صدا استفاده می شود. به دلیل دارا بودن فضای کافی و عایق بندی مناسب استخرها، یکی از بهترین محل های نصب آبنما هستند. علاوه بر آن دارا بودن سیستم تصفیه مناسب استخرها، باعث شده است محل مناسبی جهت ساخت آبنماها باشند.

استفاده از آبنمای استخر هم می تواند به صورت پیوسته و هم به صورت جداگانه از یکدیگر باشد اما در شرایط پیوسته آب مورد نیاز آبنما از استخر تامین می گردد و این سیکل پیوسته باعث هزینه معقول تر و عملکرد بهتر آبنما خواهد شد.

انواع آبنمای استخر و کاربرد آبنما

مکان های ساخت آبنما:

آبنماها در مکان های مختلفی مثل روف گاردن ها، حیاط خانه ها، آپارتمان ها، رستوران ها و مکان های دیگر جهت ساخت استخر ساخته می شود.

هر فضایی ممکن هست برای ساخت یک آبنما جذاب به نظر بیاد اما بایستی این فضا پیش نیاز های تجهیزات و تامین آب مورد نیاز آبنما رو هم در نظر داشته باشید.

سعی شود محل آبنما در صورت دارا بودن استخر در ملک نزدیک به استخر باشد دلیل این موضوع عملکرد بهتر آبنما می باشد. در اینصورت همیشه سرعت ریزش آب از آبنما یکسان می باشد و نیازی به افزودن آب به آبنما نخواهد بود.

ساخت آبنمای استخر :

مهم ترین قسمت در ساخت آبنما، بررسی کردن سایز و اندازه محیطی است کی میخواهیم آبنما را احداث کنیم.

زیرساخت نصب آبنما بسته به نوع آن تعیین می گردد، برای مثال آبنمای دیواری نیاز به نصب قطعه ی واتروال در بدنه ی دیوار و یا ایجاد پایه خواهد داشت.

انواع آبنمای استخر :

آبنما دیواری: دیواری برای احداث آبنما با سنگ هایی که بنا به سلیقه خودتان انتخاب می شود در کناره استخر ایجاد می شود.

از این آبنماها بیشتر در هتل ها، خانه ها و رستوران ها استفاده می شود. نوع آبنما هم می تواند به صورت پرده ای باشد و هم به شکل مدرن انتخاب و اجرا گردد.

آبنما شیشه ای: آب بر روی شیشه حرکت می کند و فضایی زیبا و دلنشین ایجاد می کند و بیشتر در محیط های سرپوشیده مانند ادارات و خانه ها استفاده می شود.

آبنما ثابت: معمولی ترین نوع آبنما می باشد که به کمک یک پمپ ثابت و یک مخزن ذخیره کنترل می شود.

آبنما متحرک: از چند پمپ و چند شیر برقی جهت کنترل ارتفاع آب استفاده می شود و می توان ارتفاع و رقص آب را کنترل نمود.

آبنما بارانی: مانند باران از بالا به صورت باریکه های خطی به پایین می آید، شبیه به پرده ای از آب است و بیشتر در مراکز خرید و رستوران ها مشاهده می شود.

آبنما با سنگ های طبیعی: یک وان در محل احداث آبنما قرار می گیرد و سپس آن را پر می کنیم و به کمک توری می پوشانیم و همین کار را تکرار می کنیم و در نهایت به کمک سنگ های طبیعی شکل نهایی آبنما به وجود می آید. شبیه به آبشار واقعی می شود.

آبنما آب و آتش: از ترکیب آب و آتش استفاده می شود به گونه ای که یک نازل خاص جهت ایجاد آتش و نازل دیگری جهت جریان آب استفاده می شود.

آبنما مه پاش: به کمک نازل های مخصوص آب را به شکل ذرات ریز مه شکل در می آورد که حس خنکی و خوبی را ایجاد  می کند. بیشتر در فضای بیرونی رستوران ها و باغ های بزرگ استفاده می شود.

آبنما موزیکال: در این آبنما حرکات آب با صوتی که پخش می شود هماهنگ است برای مثال هنگام صوت آرام، حرکات آرام و در ارتفاعات کم و هنگام پخش موسیقی کوبنده حرکات تندتر است.

تجهیزات آب نما شامل چیست؟

آبنما استخر دارای تجهیزات زیادی است که بسته به نوع آبنما، اندازه و نوع کاربرد می تواند متغیر باشد. این تجهیزات با برندهای مختلف ایرانی و خارجی در بازار عرضه می شوند . از اصلی ترین تجهیزات آبنما می توان به پمپ آبنما و نازل آبنما اشاره کرد.

پمپ آبنما: به جرات می توان گفت پمپ، مهم ترین تجهیزات یک آبنما است که می تواند از نوع شناور یا معمولی باشد. از پمپ های شناور بیشتر در آبنماهای کوچک و خانگی استفاده می شود. خرید یک پمپ معتبر تا حد زیادی باعث کاهش برق مصرفی و هم چنین باعث تحمل شوک های ناشی از تغییرات فرکانس سریع می شود.

نازل آبنما: یکی دیگر از مهم ترین تجهیزات آبنما، نازل است که وظیفه خارج کردن آب با فشار را برعهده دارد. تفاوت اصلی نازل ها در نوع و شکل پاشش آب هست.

تجهیزات دیگری مثل فیلتر، نوار آب بند، لوله و منبع تغذیه نیز جز تجهیزات آبنما به شمار می آیند. هم چنین در بعضی از آبنماهای بزرگ سیستم کنترل موزیک نیز وجود دارد.

تجهیزات فیلتراسیون آبنما باعث جلوگیری از رشد جلبک، جلوگیری از ترشح بوی نامطبوع و شفافیت بیشتر آب موجود در آبنما می شود، پیشنهاد می شود حتما در تجهیزات آبنمای خود سیستم فیلتراسیون رو در الویت قرار دهید.

انواع آبنمای استخر و کاربرد آبنما

چرا آبنما بسازیم؟

ساخت آبنمای استخر مزایای زیادی دارد، از جمله مهم ترین مزایا آبنما می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیبایی: در وهله ی اول وجود آبنما در کنار استخر شما و یا در رستوران ها باعث زیبایی و چشم نوازی محیط می شود.
  • افزایش ارزش ملک: وجود آبنما در ملک شما علاوه بر زیبایی باعث افزایش ارزش بهای ملک شما می شود.
  • خنک نگه داشتن هوا: ساخت آبنما در مکان های که آب و هوای خشک و گرمی دارند سبب افزایش رطوبت محیط و هم چنین خنک تر شدن محیط می شود.
  • تمیز کردن هوا: ساخت آبنما در محل های که آلودگی بالایی دارند بسیار توصیه می شود زیرا آبنما همانند دستگاه های تصفیه هوا باعث تصفیه و تمیزی بیشتر هوای محیط می شوند.

هزینه ساخت آبنما چقدر است؟

هزینه ساخت آبنما به عوامل زیادی بستگی دارد. از مهم ترین عوامل موثر شکل آبنما، نوع آن، کیفیت مواد استفاده شده جهت ساخت، برند تجهیزات، نوع طراحی و ابعاد اشاره کرد.

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *