استخر, تصفیه آب استخر

شفاف سازی آب استخر و تصفیه استخر چگونه است؟

کلر پودری و شفاف کننده آبی دریا

شفاف سازی آب استخر  و تصفیه آب در استخرهای خانگی و عمومی به دلیل اثرات مضر آلاینده بر سلامت پوست و مو یکی از مهمترین کارهایی است که باید به صورت دوره ای با امکانات فراوان انجام شود. وجود ذرات کلوئیدی مانند جلبک ها، مواد شوینده، مواد آرایشی، باکتری ها و … بر رنگ سبز و کدر این آب تأثیر می گذارد. گروه مهندسی آبی دریا; سازنده تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب روش های تصفیه و تصفیه آب در استخرها را مورد بحث قرار می دهد و تجهیزات لازم برای هر بخش را برای استخرهای خانگی، صنعتی و عمومی تهیه می کند.

تصفیه آب استخر با کلر

وجود میکروب ها و عوامل بیماری زا در آب استخر منجر به روش های شیمیایی مختلفی برای ضدعفونی محیط می شود که تاثیر زیادی در تصفیه آب استخر و از بین بردن جلبک ها دارد. برای این منظور با استفاده از پکیج کلریناتور و با توجه به حجم آب موجود در استخر و میزان آلودگی موجود در آن، کلر به آب اضافه می شود. هنگامی که کلر وارد آب می شود و آنها با یکدیگر برهمکنش می کنند، در نهایت اسید هیپوکلروس تولید می شود که قدرت بالایی در از بین بردن میکروب ها و عوامل بیماری زا دارد. با توجه به اینکه کلر ماده ای سمی است و وجود آن به مقدار زیاد در آب منجر به آسیب به پوست و دستگاه تنفسی می شود، بنابراین میزان کلر آزاد موجود در آب باید پس از تصفیه با استفاده از کیت های مخصوص اندازه گیری شود.

کلر استخر
تصفیه آب در استخر با ازن

با توجه به اثرات منفی و مضری که کلر می تواند بر روی پوست و بدن انسان بگذارد، گاهی اوقات می توان از ازن برای تصفیه آب در استخرهای شنای عمومی و در خانه استفاده کرد. پکیج ازن یکی از کاربردی ترین دستگاه ها در این زمینه محسوب می شود که میزان لازم ازن را وارد آب کرده و میکروارگانیسم ها، مواد شیمیایی و فلزات موجود در محیط را از بین می برد. لازم به ذکر است که قدرت گندزدایی ازن 25 برابر بیشتر از کلر است. استفاده از ازن برای تصفیه آب استخر از رشد مجدد جلبک ها و قارچ ها با هزینه ای بسیار کمتر از کلر جلوگیری می کند. علاوه بر این، این مواد باعث ایجاد بارش نمی شوند و هیچ ماده سمی وارد آب نمی شود.

ازن
شفاف سازی آب استخر با انعقاد و لخته سازی

با وجود استفاده از وسایل و روش های ذکر شده ممکن است رنگ سبز کدر آب از بین نرود که دلیل اصلی وجود ذرات ریز کلوئیدی معلق در آب است. برای حذف این ذرات تنها راه استفاده از مواد منعقد کننده و لخته ساز است که به لخته ساز معروف هستند. لخته های باردار مثبت یا منفی و گاهی خنثی وارد آب شده و ذرات باردار را خنثی می کنند. سپس روی این ذرات بدون بار پل زده و به هم متصل می شود. پیوند این ذرات به یکدیگر در نهایت منجر به تولید لخته هایی می شود که در سطح آب رسوب کرده و توسط تجهیزات مختلف جمع آوری می شوند.

پس از انجام این مراحل لازم است به طور مرتب وضعیت آب استخر با استفاده از کیت های مخصوص بررسی شود و میزان کلسیم، برم، کلر و PH اندازه گیری شود. اگر مقدار pH بالاتر از حد استاندارد باشد و محیط اسیدی باشد، می توان مقدار آن را با بوراکس تنظیم کرد. برای محیط قلیایی می توان از اسیدی کننده استفاده کرد و این مقدار را می توان با تزریق اسید کلریدریک و بی سولفیت سدیم به حجم استاندارد تغییر داد.

طراحی و تولید سیستم های تصفیه آب در استخرهای شنا

گروه مهندسی آبی دریا یکی از قدیمی ترین و بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب است که محصولات خود را برای مصارف صنعتی عرضه می کند. از جمله خدمات این تیم می توان به طراحی و ساخت فیلترهای شنی، فیلترهای کربنی، پکیج های کلر زنی، تجهیزات ازن زن و تصفیه استخر اشاره کرد. برای ارتباط با گروه مهندسی آبی دریا و اطلاع از ویژگی های هر یک از این محصولات می توانید از روش های تماس درج شده در انتهای صفحه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *