ویدیو

ویدیو/ ساخت استخر در پارکینگ خانه ساخته شده شما!

ساخت استخر توی پارکینگ خانه ساخته شده شما!

ساخت استخر در پارکینگ یکی از مسائلی هست که خیلی ها به دنبال آن هستند استخر در منزل فواید زیادی دارد یکی محبوب‌ترین ورزش ها و تفریحات برای هر سن و سالی  شنا کردن و آب تنی است . با نزدیک شدن به فصل گرما و شلوغی و محدود بودن سانس‌ استخر های عمومی در اکثر مواقع باعث دوری بسیار افراد از این سرگرمی مفید خواهد بود و افرادی که از استخر خانگی بهره میبرند با این مشکل مواجه نمیشوندو می‌توانند لحظات خوش و مفرحی را در منزل و در کنار خانواده‌ خود فراهم کنند.

 

مقدمات ساخت استخر خانگی

 

پیش از شروع به کار با رعایت یک سری اصول مهندسی خانه هایی که دارای فضای زیاد و مناسبی هستند می توان استخر را به صورت دقیق و جذاب احداث کرد. با توجه به نوع استخر ) سیمانی، سرامیکی ، پیش ساخته و … ) و موقعیت قرار گیری آن به صورت سرپوشیده و روباز  و همچنین مزایایی که برای استخر خود در نظر می گیرید ساخت و اجرای  آن را متفاوت می کند.

به عنوان مثال اگر قصد شما استخر های آماده ویا پیش ساخته داخل منزل خود می باشد با بهره گیری از تجربه متخصصین ما به راحتی و دریک مدت زمان کوتاه چند ساعته استخر مد نظر شما نصب و اجرا  می گردد . اما رعایت زیر ساخت و قرار گیری مناسب تاسیسات استخرهای دیگر مانند چوبی ، بتنی با ابعاد مد نظر شما نکته ای است که باید در کنار این موارد به آن اشاره کرد .

نکته ای دیگر که باید به آن توجه کرد با توجه به قرار گیری استخر در زیر زمین و احتمال خرابی بنا به جهت رطوبت حاصل از آن دقت در ساخت و نصب نردبان و عایق کاری می باشد.

با توجه به شرایط و حساسیت های گفته شده باید به این مسئله هم توجه زیادی شود که ساخت استخر ها می بایست دارای گارانتی و خدمات پس از فروش بوده و باید به صورت کامل تست و اماده تحویل شود که شرکت فنی مهندسی آبی دریا تمام این موارد را به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان انجام خواهد داد.

 

مراحل طراحی استخر

  1. طراحی شکل ظاهری استخر مانند مربع ومستطیل و بیضی و…
  2. طراحی زیرساخت با توجه  به نوع بافت زیرین استخر ( بتن ، بلوک و…)
  3. طراحی موتورخانه استخر (دارای آبگرم و سرد باشد یا خیر، سونا و جکوزی سرد و گرم دارد یا خیر)
  4. در محوطه استخر آیا سیستم آب‌نما نیاز دارد یا خیر ؟
  5. طراحی نورپردازی وروشنایی داخل آب استخرو بیرون استخر
  6. نوع ایزولاسیون استخر شامل ایزوگام تا قیرگونی، مواد نانو پلاستیکی پلیمر با توجه به موقعیت جانمایی
  7. نازک‌کاری و نوع سرامیک و کاشی‌کاری استخر

طراحی استخر در پارکینگ :

یکی از مهم ترین بخش های ساخت استخر در پارکینگ، بحث طراحی استخر است. اول از همه باید تصمیم گرفت استخر باید به چه شکلی باشه، مستطیلی، بیضی و…

علاوه بر این باید ابعاد مورد نظر را هم توجه نمائیم و یا اینکه عمق استخر چقدر باشه و اطراف استخر  قرار هست به چه کاری اختصاص بدهیم.

همه ی این موارد رو باید به کمک شرکت های مشاوره ای یا با استفاده از یک طرح معماری اولیه شبیه سازی کنیم و در نهایت با پیمانکار صحبت های لازمه انجام شود.

مجموعه فنی مهندسی آبی دریا با دارا بودن تخصص ویژه در حوزه ساخت انواع استخر ها ، عملیات های بازسازی و آب بندی استخر با بالاترین راندمان و کیفیت در کمترین زمان و با استفاده از تجربه گروه مهندسی و اجرائی مستقر آمادگی دارد بهترین روش های ساخت و بازسازی استخر را جهت بالا بردن کیفیت و راندمان استخر ، به کارفرمایان محترم ارائه نماید .

هزینه ساخت استخر درپارکینگ :

پارامترهای زیادی در هزینه ی ساخت و طراحی استخر تاثیر گذارند، مکانی که قرار است استخر ساخته شود، مصالح و متریال مورد نیاز، ابعاد استخر، تجهیزات استفاده شده، پیچیدگی ساخت استخر، شرایط خاک، نوع استخر و موارد دیگر را خواهیم داشت.

مهترین موضوع زمان شروع پروژه است که مستقیما بر هزینه تاثیرگذار مثلا در فصل های سرد سال هزینه تاسیسات کمتر خواهد بود اما در قصل تابستان به دلیل استقبال بیشتر هزینه ی بیشتر را نیز بایستی تقبل نمود.

به طور تقریبی هزینه ی ساخت استخر های بتی از همه بیشتر و بعد آن استخر های ونیلی و در نهایت هزینه ی استخر فایبرگلاس است.

یک نکته ی کلیدی و مهم که بودجه ی در نظر گرفته شده برای استخر ساخت، دو برابر ساخت سازه ی استخر باشه چون علاوه بر سازه کلی هزینه تجهیزات و محوطه سازی هم داریم.

برای انجام یک استخر با طرح مدرن معمولا ۲۰ درصد هزینه ها افزایش پیدا میکند.

 

(ساخت لحظات دوست داشتنی با آبی دریا)

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *