استخر, دسته‌بندی نشده

ساخت استخر فایبرگلاس ، آیا برای بدن ضرر دارد؟

استخر های پیش ساخته فایبرگلاس

در این مقاله ساخت استخر فایبرگلاس از لحاظ مضری بررسی شده است طراحی و ساخت استخرهای بتنی بسیار متنوع و البته زمان بر و پرهزینه است. اگرچه استخرهای وینیل مقرون به صرفه هستند، اما دوام زیادی ندارند. استخر فایبر گلاس نیز بسیار بادوام، کم نگهداری و طول عمر بالایی دارد. اما برخی می گویند ساخت استخر فایبرگلاس خطرناک است. زیرا احتمال مسمومیت با فایبرگلاس وجود دارد. آیا این واقعا درست است؟ آیا دیگر نباید از این استخرها استفاده کنیم؟ با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم و ببینیم آیا واقعاً در هنگام شنا در این استخرها دچار مسمومیت می شویم یا خیر.آیا استخر فایبرگلاس سمی است؟

پاسخ کوتاه: نه، آنها برای شما سمی نیستند.

پاسخ طولانی: فقط نفس کشیدن یا تماس با فایبرگلاس خام می تواند مضر باشد زیرا مواد اصلی آن تحریک کننده پوست هستند. خبر خوب این است که فایبرگلاس استفاده شده در استخرهای شما اصلا سمی نیست.

چه در مرحله ساخت و چه در هنگام نصب استخر فایبرگلاس در معرض آن قرار نخواهید گرفت. این استخرها در کارگاه ساخته شده و پس از تکمیل برای شما ارسال می شود. استخر فایبرگلاسی که در آن شنا خواهید کرد دارای یک لایه محافظ براق است که هم از شما محافظت می کند و هم سطحی راحت برای پیاده روی، شنا و نشستن در زیر آب فراهم می کند.
آیا ممکن است استخر فایبر گلاس بشکند و قطعاتی در آب بیفتند؟

بله امکان پذیر است، اگر ساخت استخر فایبرگلاس خود را به شرکتی بسپارید که قابل اعتماد نیست، ممکن است از مواد بی کیفیت برای ساخت استخر استفاده کرده و یا استانداردهای موجود را نداشته باشد. در نتیجه استخر با کوچکترین فشار ممکن است بشکند و در معرض مواد مضر فایبرگلاس قرار بگیرید.

استخر های پیش ساخته فایبرگلاس
چه کسانی در برابر اثرات سمی فایبرگلاس آسیب پذیر هستند؟

پاسخ کوتاه: کسی که با فایبرگلاس خام سر و کار دارد، مانند استخر سازها

پاسخ بیشتر: افرادی که مستقیماً با فایبرگلاس کار می کنند، متخصصانی آموزش دیده هستند که برای محافظت از خود از ماسک و لباس مخصوص استفاده می کنند. خوشبختانه این وظیفه سازنده است که اطمینان حاصل کند که کاملاً در یک محیط امن است و شما مصرف کننده به هیچ وجه با فایبرگلاس خام تماس نخواهید داشت.

به عنوان یک صاحب استخر، تنها چیزی که باید در مورد آن نگران باشید، دور نگه داشتن مواد شیمیایی، تمیز نگه داشتن استخر و نگهداری از آن است. مگر اینکه قصد دارید استخر خود را حفر کنید و آتش بزنید!!!!
آیا استخرهای فایبرگلاس برای محیط زیست مضر هستند؟

پاسخ کوتاه: خیر

پاسخ طولانی: برخلاف استخر بتنی، استخر فایبرگلاس منافذ بزرگی برای رشد جلبک ندارد. این استخرها دارای یک لایه محافظ و نرم هستند که در برابر رشد جلبک مقاومت می کند. یعنی در این استخرها جلبک نمی روید و یا اگر جلبک باشد خیلی کم است. در نتیجه هزینه ضدعفونی استخر کاهش می یابد که برای طبیعت نیز مفید است. علاوه بر این، فایبرگلاس نیز قابل بازیافت است.

آیا فکر می کنید استخرهای وینیل و بتنی می توانند سبزتر و مقرون به صرفه تر باشند؟ نه! این استخرها ممکن است در کوتاه مدت ارزان باشند، اما در آینده باید برای نگهداری از استخر هزینه زیادی صرف کنید. دوم اینکه طول عمر این استخرها کمتر از استخرهای فایبرگلاس است.

آیا ساخت استخر فایبرگلاس ایمن هستند؟

پاسخ کوتاه: بله

پاسخ طولانی: فایبرگلاس خام به تنهایی می تواند مضر باشد و این یک واقعیت است. نباید مستقیماً لمس یا استنشاق شود، اما خطرناک ترین ماده روی زمین نیست. دوم اینکه، هنگام ساخت استخر فایبر گلاس، سازندگان با دقت تمام مواد فایبرگلاس را با یک لایه محافظ می پوشانند و در نتیجه دیگر برای کاربر سمی نخواهد بود.

ساخت استخر فایبرگلاس
مطالب این مقاله در یک نگاه

مواد مضر فایبرگلاس فقط می تواند مربوط به کسانی باشد که با آن کار می کنند و آن را می سازند، نه صاحبان استخرهای فایبرگلاس.
حرفه ای هایی که با فایبرگلاس کار می کنند به اندازه کافی از مواد آن محافظت می کنند
ساخت استخرهای فایبرگلاس به حداقل مواد شیمیایی نیاز دارد و آنها را دوستدار محیط زیست می کند. برعکس، استخرهای بتنی و وانیلی می توانند کمتر دوستدار محیط زیست باشند.
در نهایت، فایبرگلاس را می توان بازیافت کرد

در این مقاله با هم در مورد سمی بودن یا نبودن فایبرگلاس خواندیم و آموختیم که فایبرگلاس نه تنها برای شما سمی نیست، بلکه دوستدار محیط زیست نیز هست. بنابراین اگر قصد ساخت استخر فایبرگلاس را دارید در هنگام خرید نگران ایمنی و سلامت آن نباشید و از مشاورین آبی دریا درخواست راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *