استخر, ساخت استخر

رنگ آمیزی استخر چگونه است؟

استخر

در این مقاله به طور کامل نحوه رنگ آمیزی استخر را خواهید فهمید. مراحل رنگ آمیزی و رنگ آمیزی استخر خود را بدون کمک انجام دهید. برای اینکه مراحل را بهتر انجام دهیم مقاله نقاشی استخر را به 3 قسمت تقسیم کرده ایم.

مرحله اول رنگ آمیزی استخر : تخلیه آب

استخر-خانگی

تخلیه  آب استخر را آغاز کنید

اولین قدم برای رنگ آمیزی استخر ، خشک کردن آن است. اگر استخر شما سرپوشیده است، می توانید اکنون آن را خالی کنید. اما اگر استخر بیرون است، باید به پیش بینی آب و هوا گوش دهید. حداقل به 5 تا 7 روز آفتابی با آب و هوای مناسب نیاز دارید تا بتوانید فرآیند رنگ آمیزی استخر را انجام دهید. اگر دما بین 5 تا 32 درجه باشد، عالی خواهد بود. سپس از پمپ مرکزی استخر یا پمپ شناور برای تخلیه آب استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که آب تخلیه شده به جایی غیر از استخر پمپ می شود.

نکته:

مدت زمان تخلیه استخر بسته به نوع و اندازه پمپ استخر متفاوت است، اما یک استخر معمولی معمولاً ظرف 14 ساعت تخلیه می شود.

پوشش های کف استخر را بردارید

معمولاً استخرها دارای یک یا چند پوشش پلاستیکی در قسمت پایینی خود هستند. وقتی آب به حدود 30 سانتی متر یا کمتر رسید، می توانید این درپوش ها را باز کنید. اگر آن را در ارتفاع بالاتر بردارید، آب به خاک زیر و اطراف استخر فشار وارد می کند و ممکن است خاک کیفیت نگهداری خود را از دست بدهد. فشار هیدرواستاتیک آب به طور کامل به استخر آسیب نمی رساند، اما می تواند باعث ترک خوردن دیواره ها شود.

مرحله دوم جارو کردن کف استخر است

مرحله بعدی برای رنگ آمیزی استخر تمیز کردن کف استخر است. پس از تخلیه کامل آب، یک جارو بردارید و تمام کف استخر را تمیز کنید. می توانید از حوله ضخیم نیز استفاده کنید. تمام لکه ها، قطعات رنگ آسیب دیده و غیره. را حذف کنید

قسمت های آسیب دیده را با قاشق جدا کنید

برای اعمال رنگ استخری معمولاً باید رنگ هایی را که قبلاً آسیب دیده اند را کاملاً حذف کنیم. قسمت های آسیب دیده رنگ با صدای صفحات کوچک بلند می شود، تمام صفحات رنگ آسیب دیده، بتن یا سس گوجه فرنگی را با کمک کاردک یا برس سیمی جدا کنید.

تمام سوراخ ها و فرورفتگی ها را پر کنید

هنگام استفاده از رنگ استخر، ممکن است متوجه شویم که استخر دارای سوراخ ها و گودال ها یا فرورفتگی هایی است. اگر استخر شما گودال یا سوراخ های کوچکی دارد، باید قبل از رنگ آمیزی استخر، آن ها را پر کنید. برای این منظور سیمان یا مواد دیگری را که برای پرکردن سطوح استفاده می شود خریداری کنید. پس از پر کردن سوراخ ها، سطوح را صاف کنید.
مرحله دوم رنگ آمیزی استخر : تمیز کردن استخر فیلتر شده

استخر را کاملاً بشویید

هنوز زمان رنگ آمیزی استخر نرسیده است. در این مرحله کل استخر را با یک واشر قدرتمند و فشار بالا بشویید. برای این کار از یک شیر آب پرفشار برای جداسازی و تمیز کردن تمام کثیفی ها از کف استخر استفاده کنید. سپس صبر کنید تا استخر خشک شود.

شستشوی استخر با تری سدیم فسفات

استخر را با تری سدیم فسفات (TSP) تمیز و شستشو دهید. برای این منظور دستکش و عینک تمیز تهیه کنید. در یک سطل بزرگ حدود 3.8 لیتر آب گرم بریزید. سپس 120 گرم تری سدیم فسفات را به سطل آب داغ اضافه کنید. قلبش با چوب. یک جارو بزرگ را در سطل قرار دهید و تمام کف استخر را با آن بشویید.

استخر را با اسید هیدروکلریک بشویید

فقط در صورت داشتن مهارت و تجهیزات ایمنی از اسید هیدروکلریک استفاده کنید. پاشش اسیدها بر روی سطح استخر باعث بهبود پوشش و افزایش کیفیت پوشش اعمال شده می شود. هنگام کار با این اسید، باید از دستکش های مقاوم در برابر اسید، عینک ایمنی و ماسک تنفسی تمام صورت (نه ماسک گرد و غبار) استفاده کنید.

این اسید خطرناک و خورنده است، بنابراین اگر اعتماد به نفس ندارید و هرگز چنین کاری را انجام نداده اید، از این مرحله بگذرید. و مراحل دیگر را ادامه دهید. اما شرکت های تعمیر و نگهداری استخر معمولا این مرحله را برای رنگ آمیزی استخر انجام می دهند.

استخر را دوباره بشویید

با کمک شلنگ فشار قوی، تمام سطوح استخر را دوباره بشویید تا همه بخش ها آماده رنگ آمیزی استخر شود.

مرحله سوم رنگ آمیزی استخر: در نهایت رنگ استخر اعمال می شود

اولین لایه رنگ را با کمک رنگ استخری اکریلیک بزنید

رنگ را آماده کرده و پس از کاهش غلظت آن، با کمک یک قلم مو نسبتا بزرگ شروع به رنگ آمیزی استخر کنید. البته قبل از هر چیز فقط سطوحی را رنگ کنید که رنگ آنها آسیب دیده است. شما باید رنگ جدید را بر اساس رنگ فعلی استخر خود خریداری کنید. اگر رنگ استخر اکریلیک است، باید همان رنگ را بخرید. البته اگر رنگ استخر شما اپوکسی است باید از همان رنگ برای رنگ آمیزی استخر استفاده کنید. اپوکسی در مقایسه با رنگ های دیگر ضخیم تر است.

صبر کنید تا لایه اول خشک شود.

پس از استفاده از اولین لایه رنگ استخری، باید حداقل ۲ تا ۳ ساعت صبر کنید تا آن لایه خشک شود.

لایه دوم رنگ استخر را بمالید

پس از 2-3 ساعت انتظار، اکنون مرحله دوم اعمال رنگ استخری باید انجام شود. رنگ های استخری اکریلیک معمولا در عرض 3 ساعت خشک می شوند و رنگ به دست نمی چسبد. اما سایر رنگ ها ممکن است کمی طول بکشد تا خشک شوند. معمولا دو لایه برای رنگ آمیزی استخر کافی است. اما گاهی اوقات ممکن است لازم باشد یک لایه دیگر رنگ آمیزی شود. اگر این اتفاق افتاد باید چند ساعت دیگر صبر کنید تا لایه دوم سفت یا خشک شود.

پس از چند روز، استخر را تخلیه کنید

پس از اتمام رنگ آمیزی استخر و اجرای آن باید حداقل 3 یا 5 تا 7 روز صبر کنید تا رنگ از هر نظر کاملا آماده شود. و دقت کنید که در این چند روز آب وارد استخر نشود. اگر باران زیاد می بارد، باید به سرعت استخر را بپوشانید. پس از 7 روز استخر رنگ شده جدید شما کاملا آماده استفاده است و می توانید آن را با آب پر کنید.

رنگ آمیزی استخر

رنگ آمیزی استخر

رنگ آمیزی استخر کار آسانی نیست

شاید در نگاه اول پس از خواندن این مقاله فکر کنید که رنگ آمیزی استخر یا رنگ آمیزی استخر کار سختی نیست. شاید حق با شما باشد، اما این کار به ابزار رنگ و نقاشی و همچنین مهارت، تجربه و صبر نیاز دارد. فرآیند رنگ آمیزی استخر معمولاً گران است و اگر هزینه زیادی را برای خرید مواد اولیه خرج کنید، اما نتوانید رنگ آمیزی کنید، هزینه ای که خرج کرده اید بی فایده خواهد بود.

اجازه دهید شرکت های نگهداری و تعمیر استخر همانند آبی دریا این کار را برای شما انجام دهند. آنها همه تجهیزات لازم را دارند، از لباس مخصوص گرفته تا بهترین پارچه برای رنگ استخر. اگر هر دو روز یک بار این کار را انجام دهید، تنها در یک روز کاری استخر شما را با بالاترین کیفیت رنگ آمیزی می کنند. شما می توانید برای شرکت رنگ آمیزی استخر خود با تام استخر تماس بگیرید تا ضمن دریافت مشاوره رایگان به شما در رنگ آمیزی استخر کمک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *