دسته‌بندی نشده

ساخت استخر؛ آموزش در 10 مرحله

ساخت-استخر-در-پارکینگ

ساخت استخر

ساخت استخر انجایی اهمیت پیدا میکند که امروزه شنا یک تفریح و ورزش پرطرفدار است و ساختن استخر نیز یک فرایند منحصر به فرد میباشد.پیش از شروع به کار با رعایت یک سری اصول مهندسی خانه هایی که دارای فضای زیاد و مناسبی هستند می توان استخر را به صورت دقیق و جذاب احداث کرد. با توجه به نوع استخر ) سیمانی، سرامیکی ، پیش ساخته و … ) و موقعیت قرار گیری آن به صورت سرپوشیده و روباز و همچنین مزایایی که برای استخر خود در نظر می گیرید ساخت و اجرای آن را متفاوت می کند.

10 مرحله آموزش ساخت استخر

ما این مراحل را مرحله به مرحله می گذرانیم و به شما یاد می‌دهیم چگنه در ده مرحله استخر ساخته میشود. این مراحل تا حدودی به ساخت استخرهای بتنی، استخر های پیش ساخته و استخرهای وینیل شباهت دارد. برای ساخت استخر ابتدا باید مجوز گرفت و با یک پیمانکار مناسب مشورت کرد، درصورت نیاز یک پیمانکار با تجربه را استخدام نمود. ابتدا انواع استخر را معرفی خواهیم کرد

استخر پیش ساخته فایبرگلاس

برای اولین بار در ایالات متحده و صنعت هواپیمایی فناوری فایبرگلاس در سال 1930 مورد استفاده قرار گرفت و بعد از مدت در طرح های مختلفی به شکل استخر وارد بازار شد. فایبرگلاس از جنس پوشش کامپوزیت است که مقاومت بالایی دارد به همین دلیل در مخازن آب، صنعت خودرو و صنعت هواپیما از آن استفاده میشود. با مرور زمان از این ترکیب مقاوم برای ساخت استخر نیز استفاده شد.

مزایای استخر فایبر گلاس:

براحتی نصب میشود.

  1. ضد آب است و با مواد شیمیایی مثل ازن و کلر سازگار است.
  2. مقاومت بالایی در برابر تغییر دمایی دارد.
  3. سطح آن به گونه ای است که باکتری در آن رشد نمیکند.
  4. در حوضچه های فایبرگلاس میتوان از انواع سیستم های تصفیه بدون مشکل استفاده کرد.
  5. بدنه بسیار محکم و با دوام دارد و تا 25 سال نیاز به تعویض ندارد.
  6. ساخت استخر پیش ساخته در کمترین زمان ممکن که معمولا هفت روز است انجام میشود.
  7. این نوع استخر به علت ساختاری ک دارد برای خانه های ویلایی پیشنهاد میشود.
  8. هزینه نگهداری آن پایین است.
  9. به علت تکنولوژی و مواد طول عمر و دوام بیشتری دارد.

ساخت استخر بتنی

استخر های بتنی دوام و پایداری بیشتری برای شما به همراه می آورند. در میان انواع استخر بتنی، پیش ساخته و وینیل محکم ترین نوع استخر و همچنین گران ترین آنها استخر بتنی است.

این نوع  برای استخرهای بزرگ که نمای خارجی خانه را میسازد بهترین انتخاب است. استخر های بتنی بر ارزش ملک شما اضافه خواهند کرد و هزینه تعمیر طولانی مدت را کم میکند.

پیمانکار ساخت استخر

ساخت استخر ارزان

برای افرادی که به دنبال ساخت استخری هستند که هزینه کمتری داشته باشد استخر وینیل پیشنهاد خوبی است. آستر های وینیل ورفه های بزرگ و مسطح برای شنا هستند که شبیه به پایه متناسب با خطوط استخر تمام شده اند. این نوع استخرها راحت و بسیار مقرون به صرفه هستند اما زودتر از استخرهای بتنی و فایبرگلاس پوسیده می‌شوند.

ساخت استخر خانگی

با داشتن استخر در فضای خانه میتوانید سرگرمی و ورزش جالبی را برای خود فراهم کنید و این استخر ها آرامش و سلامتی را با خود به همراه می آورند. همچنین فضای زیبا و لوکسی ایجاد می‌کند که ارزش ملک را هم بالا میبرد.

جانمایی استخر

برای مکان استخر باید همه موارد را در نظر بگیرید و بهترین مکان برای انجام این کار انتخاب کنید. معمولا استخر در فضای باز را در حیات پشتی احداث میکنند تا سایر قیمت ها به گونه ای نباشد که متحمل هزینه اضافه شوید. موقعیت قرارگیری استخر به اندازه خود استخر مورد اهمیت است. پیمانکار میتواند در این موضوع به شما مشاوره دهد اما مواردی را هم باید در نظر بگیرید.

از خورشید و در مکانی که درخت وجود دارد اینکار را انجام دهید زیرا انرژی خورشید باعث گرم نگه داشتن آب استخر میشود. باید با ساختن حصار پوشیده یا بوش یا بوته های آستر بادگیر هارا درست کنید زیرا در جایی که باد میوزد بخار آب افزایش پیدا میکند و همچنین باد شدید هنگام خیس شدن باعث احساس لرز و سرما میشود. نباید کابل های برق روی خطوط ناودان دفن شده‌باشد یا حوضچه نبایید زیر سیم تلفن یا سیم برق قرار بگیرد. بهتر است استخر جلو خانه که قابل رویت است استخر ساخته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *