استخر, ساخت استخر

ساخت استخر در پارکینگ منزل

ساخت-استخر-در-پارکینگ

ساخت استخر در پارکینگ منزل در صورت تمایل به استخرهای سرپوشیده یکی از مکان هایی که می توان در آن استخر احداث کرد زیر زمین و یا پارکینگ منازل است. در صورت وجود فضای متناسب با رعایت اصول مهندسی و اجرا می توان در پارکینگ منزل استخری استاندارد بنا نمود. به دلیل اینکه پارکینگ در واقع زیر بنای خانه می باشد نصب و ساخت استخر ، نصب و ساخت نردبان و هم چنین عایق کاری مناسب و استاندارد جهت جلوگیری از رطوبت و نیز خراب شدن زیر بنای خانه بی نهایت مهم و قابل توجه می باشد بنابراین باید در ساخت استخر در پارکینگ توجه بسیار نمود و جهت اجرای آن از مهندسین و طراحان کمک گرفت. در صورت تمایل می توان استخر را به صورت بتنی، پیش ساخته و فایبر گلاس و یا چوبی اجرا نمود. در صورت اجرا استخر پیش ساخته نهایت تا 3 هفته استخر احداث می شود.

برای شروع ساخت استخر در پارکینگ ابتدا باید فضای استخر و ابعادی که برای استخر در نظر گرفته شده توجه و اندازه گیری شود. و سپس برآورد زمانی و هزینه ای شود. اگر انتخاب ما استخر های بتنی که بسیار پرطرفدار است، باشد به دلیل نوع سازه به زمان بیشتری نیازمندیم. و چنانچه انتخاب ما استخر های پیش ساخته و فایبر گلاس باشد زمان کمتری نیاز است. نسبت به زمانی که برای ساخت پروژه استفاده می شود هزینه آن هم به نسبت کم و یا زیاد می شود.

 

ساخت-استخر-در-پارکینگ

برای ساخت و احداث استخر به مجوز نیازمندیم

تمامی استخرها برای احداث نیازمند مجوز از ارگان های مربوطه هستند و احداث استخر در پارکینگ هم از این امر مستثنی نمی باشد. مراجع صالح می توانند در صورت لزوم جلوی اجرا و ادامه پروژه را بگیرند و تا زمانی که مجوز های لازم صادر نشده است هر گونه اقدامی خلاف قانون است و شامل تخلف می شود.

 

هزینه ای که برای ساخت استخر نیاز است چه مقدار است؟

در نظر گرفتن هزینه متناسب کیفیت بالاتری در ساخت استخر در پارکینگ تضمین می کند. هزینه های عایق کاری مناسب جهت عدم نفوذ رطوبت ، استفاده از سازه های استاندارد جهت اصولی و استاندارد ساختن استخر همگی نکاتی است که هزینه پروژه را تعیین می کند و برای بهتر برآورد کردن این هزینه ها بهتر است از متخصصان در این زمینه کمک گرفت و مشورت کرد.

ساخت-استخر-در-پارکینگ

استخر بتنی در پارکینگ

برای ساخت استخر بتنی می بایست فضایی مجزا به کمک دیوار و یا شیشه ای که استخر را از فضای محوطه استخر جدا می کند ایجاد کرد که دمای فضای استخر و نیز آب استخر کنترل شود.

نکته دیگری که باید به آن توجه نمود ارتفاع پارکینگ است. ارتفاع سطح آب تا سقف پارکینگ است اگر این ارتفاع کم باشد مانع از ساخت پارکینگ می شود. البته استخرهایی از نوع دفنی وجود دارد که ارتفاعی که لازم دارد حدودا 2 متر از سطح آب استخر تا سقف پارکینگ می باشد. چرا که اگر به این معقوله توجه نشود سبب سرگیر بودن سقف و نیز خطر جانی می شود.

ابعاد استخر در پارکینگ از آن جا که از قبل و در زمان ساخت ساختمان پیش بینی و جای گذاری نشده است از همین رو دارای ابعاد محدودی است و دست ما برای احداث استخر با هر ابعادی باز نمی باشد چرا که ابعاد استخری که ساخته می شود بستگی به فندانسیون پارکینگ و مجوز ساخت از مراجع زیر صلاح دارد.

سیستم تصفیه استخر در پارکینگ چگونه است؟

همانطور که می دانیم در ساخت استخر در پارکینگ سیستم تهویه بسیار مهم و از واجبات است. از این رو در ساخت استخر در پارکینگ از آن جا که ارتفاع مصرفی تصفیه خانه 20 سانتی متر پایین تر از کف استخر است باید پتانسیل اجرای آن در پارکینگ وجود داشته باشد ؛ در غیر این صورت باید اتاقکی مجزا برای سیستم تصفیه احداث نمود و همچنین خطوطی برای رزو در نظر گرفت تا اگر مشکلی رخ داد از خطوط رزرو استفاده نمود ، چرا که حذف سیستم تهویه به هر دلیلی استاندارد نیست.

بعد از در نظر گرفتن مسائلی که گفته شد نوبت به طراحی و معماری استخر و سازه های مربوط به آن می رسد هرچه در این مرحله دقت شود عمر استخر و تجهیزات به کار رفته در آن بیشتر می شود. در مرحله ساخت استخر تهویه و سیمانکاری سقف استخر ، همزمان انجام می گیرد این کار به دلیل آن است تا از رشد جلبک جلوگیری و دمای استخر نیز کنترل شود. از این جا به بعد مراحل ساخت استخر در ویلا مطابق با ساخت استخرهای بتنی دیگر نیز می باشد که در مقالات مراحل ساخت استخر بتنی، در سایت آمده است.  که برای آشنایی هر چه بیشتر می توانید به آن ها رجوع کنید .

آب بندی کردن استخر در محیط پارکینگ باید خیلی دقیق تر و با مواد و مصالح درجه یک انجام گیرد تا نشتی صورت نگیرد .

 

اگر قصد داشته باشیم که مجموعه کاملی از استخر ، سونا و جکوزی در پارکنگ احداث کنیم باید فضای بیشتری برای ساخت استخر در پارکینگ داشته باشیم چرا که مساحت بیشتری را اشغال می کند و در عین حال باید فندانسیون و مقاوم سازی تمامی موارد در نظر گرفته شود و طبق آن اجرا شود .

همانطور که گفته شد شرایط اجرای استخر فایبر گلاس و پیش ساخته در پارکینگ وجود دارد. اما به دلیل ارتفاع کم پارکینگ امکان اجرای اصولی آن وجود ندارد و برای جای گذاری آن ورود دکل جرثقیل ممکن نیست از این رو استخر در کف کار می شود و اگر با وجود این اجرا ارتفاع سقف تا سطح آب کم شود دچار دردسر خواهیم شد و چنین استخری استاندارد لازم را نخواهد داشت. اما اگر مهندسین اجرا در صورت امکان بتوانند بخشی کوچکی از پارکینگ را جهت جای گذاری استخر فایبرگلاس تخریب کنند ، می توان استخر را به شکل اصولی جای گذاری کرد .

در صورتی که شرایط لازم جهت اجرا و ساخت استخر به شکل دائمی وجود نداشت می توان از استخر های موقت به جای آن استفاده نمود. این استخر ها برزنتی و قابل حمل و جا به جایی هستند و دردسرهای ساخت و اجرای استخر دائمی را ندارند . این استخر ها گارانتی دارند و در صورت هر گونه آسیب احتمالی می توان آن را ترمیم نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *