دسته‌بندی نشده

ضوابط و هزینه ساخت استخر خانگی در سال 1402

مجموعه استخر پارس کلاسیک

ساخت استخر خانگی:

ابعاد استخرهای عمومی عمدتا 25 متر به بالا است اما استخر های خانگی و خصوصی در ابعاد4/8تا 9/6 متر و 6 تا 12 متر ساخته میشوند ،در استخر خانگی محدودیت مشخصی از نظر ابعاد و شکل و اندازه وجود ندارد و ابعاد استخر در استخرهای عمومی و ورزشی مهم و مورد توجه است، استخرهای خانگی با توجه به علاقه در شکل و اندازه دلخواه مشتری طراحی و ساخته میشود.

هزینه ساخت استخر خانگی:

مقدار هزینه مصرفی برای ساخت استخر خانگی به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند نوع استخر، ابعاد دقیق استخر، نقشه ساخت استخر، موقعیت استخر و کیفیت و برند تجهیزات، تکنولوژی های به کار رفته برای سیستم تهویه و تصفیه، سرمایش و گرمایش و همچنین نوع مصالحی که استفاده میشود. برای ساخت استخر خانگی بابد از مشاوره کمک بگیریم تا با شناسایی ابعاد و موقعیت و اینکه آیا تمایل داریم ک سونا خشک و بخار و جکوزی داشته باشیم یا خیر، کارشناس متخصص قیمت حدودی را تخمین بزند.

ضوابط طراحی استخر خانگی:

یکی از عوامل بسیار مهم هنگام فروش و مقدار فروش این است که برای طراحی استخر خانگی برای آپارتمان ها، برج ها و مجتمع های مسکونی ضوابط ساخت استخر رعایت شده باشد. مجموعه ای از ضوابط وجود دارند که باید به آنها عمل کرد. یک دسته ضوابط مقدماتی هستند مثل گرفتن مجوز از شهرداری و بستن قرارداد با پیمانکاری با تجربه. یک دسته از ضوابط به ایمنی مربوط میشوند مثل محلی ک استخر ساخته میشود ،ابعاد و شکل استخر، نوع استخر، طراحی فضای استخر، که بعد از ضوابط مربوط به پیمانکار مورد اهمیت هستند.

انواع استخر خانگی از لحاظ شکل:

استخر های خانگی بر اساس ابعاد و اندازه و شکلی ک مشتری میخواهد و فضایی که دارد  طراحی میشود. استخرهای خانگی از نظر شکل به دونوع دایره و مستطیل تقسیم میشوند.

استخر مستطیلی

استخرمستطیلی به صورتی است ک بیشتر افراد آن را انتخاب میکنند چون از لحاظ هزینه به صرفه تر است و هم با توجه به فضای محدودی ک کاربر دارد بسیار کاربردی تر است زیرا نسبت به استخر دایره ای بهتر میتوان در آن شنا کرد چون فضای بیشتری دارد.

استخر دایره ای

این نوع استخر نیز طرفداران خاص خود را دارد و در بسیاری از منازل دیده میشود، این نوع استخر ها با استخر های کلاسیک و سنتی از نظر ظاهر متفاوت هستند.

انواع استخر های خانگی از لحاظ نوع ساخت:

ساخت استخر خانگی به دو نوع توکار و روکار دسته بندی میشود

استخر توکار:

استخر توکار برای خانه هایی استفاده میشود که حداقل فضارا دارند، در خانه های ساحلی به علت داشتن فضای کافی از این نوع استخر استفاده میشود. استخرهای توکار از نوع پیش ساخته هستند و در زمان کمی آماده و نصب میشوند.

استخر روکار:

این استخر مثل یک وان بزرگ است که روی محل مورد نظر نصب میشود، دارای کناره ها و لبه های چوبی و سنگی است و که میتوان با قرار دادن بالشت محلی برای نشستن  ایجاد کرد.

ساخت استخر خانگی روباز :

این استخرها در حیاط خانه، در تراس آپارتمان ها و در پشت با آپارتمان ها قابل طراحی است. این نوع استخر برای دکوراسیون ویلا ها و منازلی ک فضای کافی دارند بسیار مناسب است و نسبت به استخر سرپوشیده هزینه کمتری دارد زیرا نیاز به تهویه و سرمایش و گرمایش ندارد و برای آفتاب گرفتن در فصول گرم سال مناسب است.

ساخت استخر سرپوشیده:

این استخر های فضای لوکس و مدرن و بسیار کاربردی برای همه فصول سال در برج، ها و مجتمع های مسکونی ایجاد میکنند ،این استخرها در فضای بسته ساخته میشود و بسیار مناسب برای تفریحات آبی خانوادگی و شنا می باشد. این استخر ها نسبت به استخر های باز هزینه بیشتری نیاز دارند اما طرفداران خود را نیز دارند چون میتوان در همه فصول سال از آن استفاده کرد و آن را متناسب با فضای داخلی طراحی کرد، این استخرها معمولا در واحد های پایین و یا واجد های آپارتمان به طور جدا احداث می‌شود.

تجهیزات مورد نیاز استخر خانگی:

پمپ تصفیه استخر، فیلتر تصفیه استخر، اسکیمر استخر، مبدل حرارتی استخر، چراغ استخری، قرص کلر و روکش استخر تجهیزات استخر خانگی را تشکیل میدهند که برای نگهداری از استخر مورد نیاز هستند و هرکدام کاربرد جداگانه دارند:

پمپ تصفیه استخر:

یکی از مهم ترین تجهیزات است و همه استخرها به آن نیاز دارند. پمپ تصفیه استخر در طی بازه های زمانی مختلف با توجه به نوع و کاربری استخر آب را سیرکوله میکند و سپس با عبور آن از فیلترشنی آب زلال و شفاف میشود و راکد نمیماند.

فیلتر تصفیه استخر:

ذرات آلاینده معلق و ناخالصی های موجود در آب را جدا میکند اما نمیتواند میکروارگانیسم های موجود در اب را از بین ببرد و آن را ضدعفونی کند، برای ضد عفونی کردن آب باید زمانی که آب از فیلتر خارج شد با مواد شیمیایی ضدعفونی شود و در این قسمت  سه نوع فیلتر تصفیه شنلگی، تصفیه دیاتومه و فیلتر کارتریجی تولید میشود تا در تصفیه مورد استفاده واقع شوند.

اسکیمر استخر:

در استخرهای خانگی روند نصفیه آب به طور یکنواخت انجام نمیشود، این موضوع باعث میشود آب استخر راکد بماند و بعد از مدتی جلبک تولید شود، ممکن است در استخر ها سنگریزه ها و شاخ و برگ بیفتد، برای حل این مشکل از اسکیمر استفاده میکنیم

گرانول کلر آبی دریا:

برای اینکه به بهترین نحو از آب استخر نگهداری شود از گرانول کلر استفاده میشود پرکلرین یک ماده شیمیایی اکسید کننده قوی با فرمول شیمیای  Ca(ClO)۲ است. پرکلرین با دارا بودن یون کلر ، به عنوان ماده اصلی در تولید مواد سفید کننده و تصفیه کننده های آب می باشد.

چراغ استخری:

وظیفه اش ایجاد نور برای دید بهتر و چشم انداز و نمای زیبای استخر است. دونوع توکار و روکار دارد و به  سه نوع جنس هالوژنی، LED و SMD تقسیم میشود.

مبدل حرارتی استخر:

این مبدل حرارت را بین دو دستگاه مبادله میکند و استخر را گرم میکند، این تبادل توسط اب، گاز، هوا یا روغن انجام میشود. این مبدل ها از دو مدار گردش سیال تشکیل شده اند یک مدار شامل آب به دست آمده از تجهیزات مبدل است و مدار دیگر شامل آب گرم مورد نیاز برای استخر،آب گرم مصرفی و.. است. این مبدل حرارتی مزیت هایی دارد ک آن را از آبگرمکن متفاوت میسازد. دوام و پایداری دارد و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است زیرا مصرف انرژی آن کمتر است.

روکش استخر:

استخرهایی ک روباز هستند نیاز به روکش استخر دارند تا زمانیکه از آنها استفاده نمیشود چیزی داخل استخر نیفتد. جنس این روکش ها برزنت است و سایز های مختلفی دارد، این روکش ها در برابر رطوبت، تابش نور آفتاب، سرما مقاومت بالایی دارند و آن به علت جنس این روکش ها است.

سرویس و نگهداری استخر:

برای اینکه استخری تمیز و بهداشتی داشته باشیم باید به طور مداوم به بهداشت آب و ضدعفونی کردن آن بوسیله مواد شیمیایی توجه کنیم ،همچنین به طور مرتب باید دیواره های استخر چک شود و درصورت نیاز تعمیر شود. اجرا و نگهداری استخر هزینه زیادی دارد اما این استخر های خانگی مزیت های فراوانی دارند مثل هنگام فروش امکانات رفاهی بیشتری دارد و سود فروش آن بیشتر میشود.

ساخت استخر خانگی چه زمانی بهتر است؟

بهتر است فاز اول قبل از عید نوروز و فاز بعدی بعد از عید نوروز انجام شود، 3 تا 6 ماه به طور معمول زمان لازم است تا استخر ساخته و راه اندازی شود البته استخر های بتنی زمان بیشتری نیاز دارند اما استخر های فایبرگلاس که پیش ساخته هستند ظرف دو هفته راه اندازی میشوند

در مورد ساخت استخر خانگی توسط گروه مهندسی آبی دریا توضیح میدهید؟

گروه مهندسی آبی دریا پروژه های بسیاری را به اتمام رسانده و تجربه فراوانی در این زمینه دارد. برای مشاهده پروژه ها میتوانید از سایت دیدن کنید.

هزینه ساخت استخر خانگی چقدر است؟

این هزینه ها به عوامل گوناگونی مثل ابعاد استخر،محل احداث، مصالح بکار رفته و تجهیزاتی ک استفاده میشود بستگی دارد. برای محاسبه دقیق هزینه استخر خانگی مورد نظرتان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

زمان مناسب برای ساخت استخر خانگی چه زمانی است؟

بهتر است فاز اول قبل از عید نوروز و فاز بعدی بعد از عید نوروز انجام شود، 3 تا 6 ماه به طور معمول زمان لازم است تا استخر ساخته و راه اندازی شود البته استخر های بتنی زمان بیشتری نیاز دارند اما استخر های فایبرگلاس که پیش ساخته هستند ظرف دو هفته راه اندازی میشوند

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *